انتخاب آگاهانه و سرنوشت یک جامعه

یک کاندید اصلح به خاطر جذب رای نه دیگران رو تخریب می کند و نیز بخاطر رای منافع عمومی حوزه مدنظر را با منافع شخصی عده ای خاص معامله نمی کند.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۳۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، کاندیداها با حضور خود در مجالس و محافل خانگی و مواجه شدن با خیل کثیر درخواست‌ها و مشکلات، با دادن وعده و وعید، انتظارات احساسی برای مخاطبان خود به وجود می‌آورند و در صورت راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی مردم برای تحقق درخواست‌های‌ خود به سراغ‌شان می‌روند و این نماینده محترم خواه‌ناخواه از درک جایگاه خود که جایگاهی ملی است، غافل می‌شود و از سهم‌خواهی در تصمیمات کلان کشور برای حوزه انتخابیه خود عقب می‌ماند؛ به این ترتیب منزلت نماینده مجلس شورای اسلامی به یک ماشین امضاء و کار راست و ریست کن تنزل می‌یابد و نتیجه این فرآیند می شود؛ دلسردی عوام از نماینده و همچنین سردر گمی نماینده از انجام وظایف محوله و چه بسا در انجام وظایف قانون گذاری هم دچار عدم تمرکز ونتیجه دادن رای های ناصحیح در صحن مجلس خواهد شد.

بی شک نمایندگان مجلس در روند تدوین برنامه‌های استراتژیک و بودجه سالیانه کشور تأثیرگذار هستند، تا حد زیادی می‌تواند در ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و توسعه عمرانی و صنعتی حوزه انتخابیه خود مؤثر واقع شود، چرا که یکی از وظایف نمایندگان، شناساندن مزیت‌های بالقوه شهر خود به دولت و جذب سرمایه در جهت بالفعل نمودن آنها می باشد.

اما وظایف کاندیداها و مردم به عنوان دو مؤلفه اصلی فرآیند انتخابات چه است که مردم آگاه شوند از این مؤلفه ها چرا که به راستی اکثرا از حوزه اختیارات نمایندگان اطلاع ندارند و براین جو متشنج قوم وقبیله گرایی و دادن وعده های واهی وخارج از حیطه کاری بدتر دامن بر این جو متشنج می زنند.

کاندیداها می‌بایست درک صحیح از وظایف قانونی نماینده مجلس شورای اسلامی و شناخت لازم از نقاط قوت و آسیب‌های حوزه انتخابیه و همچنین برنامه‌های کاری خود به منظور خدمت‌رسانی بهینه در چهارچوب اخلاق و به دور از تخریب سایر رقبا داشته باشند.

در تمام مراحل تبلیغ کاندیداها از آنها برنامه بخواهیم وبرنامه های آنها را یادداشت کنیم بهترین نماینده بی شک کاندیدی است که برنامه هایی ارائه دهد که تمام مؤلفه های کشور رو در نظر داشته باشد یعنی تعدد برنامه مهم نیست مهم بیان درست و بجای برنامه هاست.

حزب مسیر و برنامه را پس از مدت‌ها کار تخصصی و کارشناسی مشخص می‌کند، آن‌گاه افرادی را به مردم تحت عنوان کاندیدا معرفی می‌کند تا با خلاقیت و ابتکار عمل در این مسیر حرکت و به کشور و مردم خدمت نمایند.

مسئله دیگری که حائز اهمیت است ورود افرادی از کاندیداها با عنوانی از احزاب است که خود را عضوی از آن حزب معرفی می کنند.

کاندیداها باید این نکته را مد نظر داشته باشند که ورود به مجلس با رفتارهایی که خداوند متعال نمی‌پسندد توفیقی را در بر نخواهد داشت.

آسیب شناسی مزایا و معایب انتخاب بر اساس حزب دارای بندهای زیادی است اما بهترین مزیت آن اشاره شد که حداقلش از وابسته شدن کاندیدا ونماینده به شخص خاصی مبرا میشه تا حدودی هرچند وابستگی هایی به حزب دارد که قابل انکار نیست و براساس مرام نامه آن حزب شاید فعالیت مفید یا منفی برای منطقه و کشور و دولت داشته باشد.

انتخاب‌های‌شان عقلانی‌تر خواهد بود و یک نماینده ناتوان را به شهر تحمیل نمی‌کنند، لذا به کسی رأی می‌دهند که شعارهایش هم‌ راستا با قانون و برنامه‌هایش قابل اجرا باشد.

امیدوارم مردم با انتخاب صحیح و درستی که در آینده خواهند داشت، مقدمات رشد و توسعه استان را فراهم سازند.

یک مسئله مهم که جا دارد به آن اشاره شود؛ صداقت در گفتار و کردار است، کاندیدایی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهد، باید دارای صداقت در گفتار و کردار باشد یک کاندیدا نباید با حرکات عوام فریبانه خود را آنچه که نیست نشان دهد اصل آنست هر کسی خودش باشد خود واقعی چه بسا ماه پشت ابر باقی نخواهد ماند.

از میان داوطلبان و کاندیداها کسانی می‌توانند به شکلی شایسته و تمام وقت پیگیر مطالبات افکار عمومی و عامل به وظایف نمایندگی باشند که در کارنامه و سابقه کاری آن‌ها توانمندی، دلسوزی، تخصص و تعهد به چشم بخورد.

ایجاد اقتصاد متعادل، تأمین رفاه اجتماعی،‌ اشتغال زایی و رسیدگی اصولی دستگاه اجرایی به بخش صنعت، خدمات و کشاورزی همه منوط به تصویب قوانین با عقبه کار‌شناسی دقیق از سوی مجلس است که این امر زمانی محقق می‌شود که نمایندگان تمام وقت خود را صرف ادای وظایف نمایندگی کنند و نماینده ای به مجلس راه پیدا کند که اشراف کامل به تمام مسایل مهم کشور، منطقه وجهان داشته باشد ،عدم تسلط بر هر قسمت نشان از ضعفی خواهد بود که تاثیراتی شاید مخرب بر پیکره دولت وملت را درپی خواهد داشت.

یک کاندید اصلح به خاطر جذب رای نه دیگران رو تخریب می کند و نیز بخاطر رای منافع عمومی حوزه مدنظر را با منافع شخصی عده ای خاص معامله نمی کند.

از خصوصیات دیگری که برای یک کاندید اصلح می توان در نظر گرفت تدین، کارآمدی، تخصص،تعهد اخلاقی در کنار تعهدقانونی و انسانیت و تقوا در عمل می توان برشمرد که دست یابی و حصول یقین برای هرکدام از مؤلفه های فوق شاید کار دشواری باشد اما باپیگیری ومطالعه وتحقیق قابل دست یابی ست.

یکی از خصوصیاتی که از نظر من برای یک نماینده بسیار مهم است در کنار خصایص فوق شجاعت است یعنی نماینده وکاندیدی که خصوصیات فوق را داشته باشد اما شجاعت نداشته باشد در واقع در عمل هیچ تاثیری ندارد و چه بسا در صحن مجلس خنثی ظاهر می شود که بدترین خصلت برای یک نماینده است که قرار است صدای مردم حوزه اش باشد در بدنه دولت و نظام.

مردم با در نظر گرفتن بهترین و برترین ملاکها بهترین و شایسته ترین انتخاب را داشته باشند تا حوزه های تحت نظارت و فعالیت نماینده آتی سیری رو به جلو و تغییرات اساسی را به خود پذیرا باشد تا کمال رشد فاصله بسیار است اما با تلاش و کوشش و همت استوار و من و شما این امر امکان پذیر است .

ارسال نظرات