نماینده کوثر و خلخال در مجلس شورای اسلامی از عدم اختصاص اعتبار براي شبكه زهکشی سد گيوي انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۶۶۴۱۴۲
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری کوثر، دکتر بشير خالقي در جلسه بررسي مشكلات شهرستانهای کوثر و خلخال در گیوی اظهار کرد: شاخص راه‌ هاي خلخال به ويژه در بحث راه ‌هاي روستايي از ميانگين استاني و كشوري پايين ‌تر است و با توجه به كمبود اعتبارات اولويت ‌بندي پروژه ‌هاي در حال اجراي شهرستان مي‌ تواند عامل مهمي در تكميل سريع پروژه ‌ها باشد.

او از عدم اختصاص اعتبار براي شبكه سد گيوي انتقاد و بر تكميل جاده آقبلاغ ، گورانسراب به خلخال تاكيد كرد.

خالقي همچنين بر لزوم تسريع در تكميل سد گيوي و شبكه پاياب آن و افزايش اختصاص بودجه براي پروژه هاي عمراني كوثر و خلخال از سوي اداره كل راه و شهرسازي استان تاكيد كرد.

فرماندار كوثر هم در اين جلسه با ارائه گزارشي از وضعيت راههاي ارتباطي اين شهرستان گفت: حدود 65 كيلومتر از جاده هاي منطقه نياز به آسفالت و زيرسازي دارد.

عليرضا عليپور با بيان اينكه 18 روستاي شهرستان داراي راه شوسه و 24 روستا نياز به زيرسازي و آسفالت دارند افزود: وضعيت كنوني جاده گيوي به خلخال مناسب نبوده و نياز است جاده گيوي ، آقبلاغ ، گورانسراب به خلخال به عنوان جاده جايگزين بهسازي شده و توسعه يابد.

وي همچنين بر لزوم اصلاح راه فعلي گيوي به خلخال براي رفع مسير شيب دار و رانش و شكست قسمتي از پل تاكيد كرد.

علی نظری شیخ احمد فرماندار خلخال نيز با ارائه گزارشي از نيازهاي حوزه راه شهرستان و تكميل و راه اندازي جاده فيروزآباد به خلخال را ضروري دانست و بر توجه مسوولان استاني به جاده خلخال ، پونل تاكيد كرد.

مديركل راه و شهرسازي استان اردبيل هم اظهار كرد: در شش ماه دوم سال گذشته 140 ميليارد ريال اعتبار براي طرح ‌هاي ملي استان اخذ شد.
خليل محبت خواه افزود: در سال جاري نيز 200 ميليارد ريال براي جاده هاي استان از اعتبارات ملي اختصاص مي يابد.
او از تخصيص 100 درصدي اعتبار سد گيوي در سال جاري خبرداد و افزود: 10 درصد از اعتبارات استان به حوزه راه اين دو شهرستان اختصاص يافته است.

ارسال نظرات