امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه از مراسم معنوی اعتکاف در استان استقبال بی نظیری صورت گرفته است گفت: اعتکاف فرصت مغتنمی برای کسب نورانیت و ثبات یافتن در مسیر حق است.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۱۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در جمع معتکفان خواهر دانشگاه شهرکرد و معتکفان خواهر و برادر اتحادیه‌های انجمن های اسلامی دانش آموزان استان با اشاره به استقبال کم‌نظیر مردم به‌ویژه جوانان از مراسم معنوی اعتکاف، این رویکرد را بسیار با ارزش دانست و گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران عمل زیبا و ارزشمند اعتکاف در کشور احیا شد و خوشبختانه در استان ما نیز جایگاه خوبی پیدا کرده است که باید قدر این ایام و مراسم اعتکاف را دانست.

امام جمعه شهرکرد ماه رجب را ماه بندگی و عبودیت دانست و گفت: خدای متعال ماه رجب و در پی آن شعبان و سپس رمضان را برای بندگان قرار داده است تا بندگان او بیشتر از نور ایمان بهره‌مند شوند و در مسیر توحید استواری و ثبات قدم پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اعتکاف را واسطه‌ای برای کسب نورانیت و ثبات یافتن در مسیر حق خواند و افزود: تنها چیزی که به انسان استواری و استحکام در راه و هدف می‌بخشد، ایمان است؛ اگر انسان توانست تا آخرین لحظه عمر خودش گوهر ایمان را در دل و درون خودش نهادینه و حفظ کند قطعا رستگار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: رستگاری انسان تنها و تنها در سایه حفظ و ماندگاری گوهر ایمانی است که خدای متعال از روز اول خلقت آدم در وجود او قرار داده است

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این کم‌رنگ شدن گوهر ایمان در وجود آدمی، آسیب و خطر جدی برای انسان است افزود: هر زمانی که نور ایمان در وجود انسان کم رنگ شد، انسان در سختی‌ها و لغزش‌گاه‌ها درماند و آسیب دید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ایمان در وجود آدمی را مصونیت‌بخش انسان در برابر خطرات و آسیب‌ها دانست و تصریح کرد: گوهر ایمان، همراهی همیشگی و ماندگار برای انسان است که او را از انحراف‌ها، لغزش‌گاه و دشمنان ظاهری و باطنی محافظت و صیانت می‌کند و اجازه نخواهد داد که انسان در دام انحراف‌ها و توطئه‌های دشمنان و مستکبران بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان تاکید کرد: اگر امروز در جامعه با انواع انحراف‌ها و کج‌روی‌ها مواجه هستیم و حتی آدم‌های باسابقه نیز از مسیر حق و حقیقت منحرف می شوند همه بخاطر آن است که گوهر ایمان در وجود آن‌ها رنگ باخته و با خدا صادق نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اعتکاف را یکی از عرصه‌های مهم کسب و رشد ایمان دانست و تصریح کرد: معتکفان باید از فرصت مغتنم و ارزشمند اعتکاف در جهت أنس با خدای متعال به واسطه قرائت قرآن، اقامه نماز اول وقت، مفاتیح، صحیفه سجادیه و بیان اذکار الهی بهره ببرند و دل خودشان را با خدا گره بزنند و ظلمت و تاریکی را از دل و جان بیرون کنند و نورانیت و صفا در درون جا بدهند.

امام جمعه شهرکرد بر انجام واجبات و ترک محرمات تاکید کرد و بیان داشت: بکوشیم در انجام واجبات و ترک محرمات به شدت مقید و پایبند باشیم و اعمال واجب را با گره زدنشان به نور ایمان، درست و به موقع انجام بدهیم و بدانیم که اگر این سرمایه را برای خود رقم بزنیم رستگار خواهیم بود و دچار گرفتاری‌ها و انحرافات نخواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به جنگ نرم که هم‌اکنون بر ضد نظام اسلامی در جریان است خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما به ویژه جوانان، با حوادث و هجمه های پی‌درپی دشمنان به وسیله ابزار رسانه و فضای مجازی مواجه هستند که اگر گوهر ایمان در وجود جوانان ما وجود نداشته باشد در این لغزش گاه فرو خواهند رفت و تسلیم دشمن خواهند شد بنابراین از فرصت اعتکاف برای تجهیز و تقویت بُعد ایمانی و معنویت‌ خود استفاده کنید

ارسال نظرات