خبرهای داغ:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: به دولت می گوییم که چشم امید به غرب ندوزد و با اتکا به توان داخلی، اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد، اگر در 2 سال گذشته به همین شیوه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می شد، امروز شاهد رکودی بی سابقه در کشور نبودیم.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۲۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، غلامرضا مصباحی مقدم در نشست بصیرت افزایی که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، افزود: جوانان کشورمان دارای پتانسیل بالایی جهت به کار گیری توان خود در تمامی زمینه های اقتصادی هستند که می باید با کشف استعداد خود جهت ارتقای اقتصاد ایران گام بردارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بی نیازی ایران از کشورهای غربی اشاره و تاکید کرد: اگر به نیروی داخلی خود متکی باشیم و در راستای حمایت از آنها اقدامات سنجیده ای انجام دهیم و همچنین اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را به بهترین شکل عملیاتی نماییم، آنگاه دیگر دست نیازمان را به سوی دولت های غربی برده نمی شودو شاهد رونق اقتصادی در داخل کشورمان خواهیم بود.
مصباحی مقدم با اشاره به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، یکی از لوازم پیشبرد اقتصاد مقاومتی را صرفه جویی انرژی عنوان و بیان کرد: اگر در این زمینه مردم ایران به بهترین نحو در استفاده از انرژی های خدادادی نظیر نفت و گاز صرفه جویی کنند، آن گاه با صادر کردن بخش عمده ای از این انرژی، اقتصاد کشورمان شکوفا می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت و ملت هر کدام در عملیاتی شدن اقتصاد مقامتی نقش ویژه ای دارند، تصریح کرد: به دولت می گوییم که چشم امید به غرب ندوزد و با اتکا به توان داخلی، اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد، اگر در 2 سال گذشته به همین شیوه اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می شد، امروز شاهد رکودی بی سابقه در کشور نبودیم.
مصباحی مقدم در ادامه گفت: کارخانه های کشورمان نیز باید با حمایت ویژه دولت به پیشرفته ترین مراکز تولیدی دنیا تبدیل شود و در مصرف انرژی کم ترین هزینه را صرف کنند.
وی با بیان این که مردم باید به خرید کالاهای ایرانی روی بیاورند، تاکید کرد: هر یک از مردم اگر کالای خارجی را تهیه کنند به درآمد یک کارگر ایرانی ضربه وارد می نمایند و کارخانه های کشور را دچار رکود می کنند لذا بهتر است با خرید یک کالای ایرانی به اشتغال جوانان مان کمکنمود تا در رشد اقتصاد کشور موثر باشیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و استفاده جوانان آن زمان از ظرفیت های خود، خاطر نشان کرد: شهید حسن باقری یکی از آن جوانانی بود که با اتکا به توان خود توانستروش هایفراوانی را جهت مقابله با دشمن به کار گیرد و همگان را به حیرت در آورد.
وی با بیان این کهشهید احمدی روشن یکی از جوانان معاصر بود که با استفاده از قدرت تفکر خود در مسئله هسته ای به کشورمان خدمت کرد افزود:البته این نکته را نباید فراموش نمود که زمانی استعدادها کشف می شود که زمینه ی بروز آن توسط دولت مهیا گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هر شهر و روستا در کشور می تواند از ظرفیت های موجود در مناطق خود بیشترین بهره را ببرد کما این که روستاهای فراوانی در کشور وجود دارند که از توان نیرو و معادن خود جهت پیشبرد منافع اقتصادی خود استفاده می کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها