مناطق دیگری از روستاهای استان زنجان از شبکه های دیجیتال بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۶۶۴۲۶۰
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، همزمان با ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) پخش آزمایشی برنامه های صدا وسیما بر روی فرستنده های دیجیتال در روستای آلگزیر ابهر و روستاهای قره ناس، خورجهان، یاستی قلعه ، قره زکی و سیاه خانه ماهنشان آغاز شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به برنامه ریزی های صداوسیما برای افزایش پوشش دیجیتال در مناطق باقی مانده استان زنجان، گفت : برای راه اندازی این فرستنده ها که در فار دوم افزایش پوشش شبکه های دیجیتال در سطح استان اجرا شده در مجموع 4میلیارد ریال از اعتبارات صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران هزینه شده است و اکنون 90 درصد استان تحت پوشش فرستنده های دیجیتال قرار گرفته اند.

صفری افزود : در حال حاضر تمامی 21 شهر استان و حدود 650 روستا از 950 روستای استان زیر پوشش دیجیتال قرار دارند که که در سال جاری امیدواریم بتوانیم سایر نقاط استان را نیز تحت پوشش این سامانه قرار دهیم.

گفتنی است، تا قبل از این افتتاح مردم این مناطق از چهار کانال تلویزیونی آنالوگ برخوردار بودند.

با افتتاح این پروژه ها ی فنی 5هزار نفر از اهالی این روستاها می توانند 18شبکه تلویزیونی و 20 شبکه ی رادیویی استفاده کنند.

در این مراسم ها که به صورت جداگانه در دو شهرستان ابهر و ماهنشان و با حضور ائمه جمعه و برخی مسئولین این شهرستانها انجام شد.

ارسال نظرات