استقرار نظام سلامت كارآمد و موثر در كشور نيازمند مدیریت واحد و برنامه بلندمدت است
کد خبر: ۸۶۶۴۳۳۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در دیدار با فعالان حوزه سلامت و آموزش پزشکی که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد به توفیقات قابل توجه کشور در حوزه سلامت اشاره نمود و گفت: اجراي طرح تحول سلامت در كشور، رضايت عموم مردم را در پي داشته است.

انصاری افزود: پایه گذاری و استقرار نظام سلامت كارآمد و موثر در كشور نيازمند دست كم دو برنامه پنج ساله و مدیریتی واحد است تا اجراي آن ها زمينه رفع همه مشكلات و موانع در اين حوزه را فراهم كند.

وی ضمن انتقاد از تامین بیمه رایگان کلیه افراد جامعه بدون درنظرداشتن میزان درآمد و وضعیت معیشت آنها اظهار داشت: تامین خدمات یکسان بیمه درمان برای تمامی اقشار جامعه از سوی دولت ممکن است در سنوات آینده تداوم اجرای طرح سلامت را با مخاطرات مالی مواجه نماید لذا با در نظر داشتن مصلحت عمومی کشور باید فرهنگسازی های لازم انجام پذیرد.

مقام عالی استان در ادامه به توسعه صنعتی استان و تداخل آن با بهداشت محیطی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: توسعه استان در بخش های مختلف باید در کنار رعایت ضوابط بهداشتی و مراقبت از معیارهای زیست محیطی انجام پذیرد.

استاندار زنجان توسعه اقتصاد دانش بنیان را یکی از برنامه های سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و تصریح نمود: بخش قابل توجهی از توسعه دانش بنیان در حوزه سلامت اتفاق می افتد و با توجه ویژه دولت در اختصاص تسهیلات ارزان قیمت و حمایت از خرید پتنت ها و سایر خدمات، امیدواریم شاهد توسعه بیش از پیش در بخش درمان و خدمات پزشکی باشیم.

وی در ادامه بر لزوم تغییر نگرش ها در مسائل فرهنگی حوزه سلامت و درمان تاکید نمود و افزود: متاسفانه حوزه درمان و حوزه تعلیم و تربیت دو موضوع مهمی است که اغلب مردم خود را در آن صاحب نظر دانسته و به ارائه نظرات تخصصی می پردازند که باید با فرهنگسازی، اصلاح شود.

انصاری خاطرنشان کرد: باور دارم که وجدان عمومی مردم و افکار عمومی هرگز در قضاوت خود خطا نمی کنند و خدمات صادقانه و کارهای بزرگی که در حوزه بهداشت و درمان انجام شده از دید افکار عمومی دور نمی ماند و از خاطر مردم پاک نخواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر بیگلری رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدماتي بهداشتي و درماني استان گزارشی از مهمترین دستاوردهای این حوزه در استان زنجان ارائه نمود و گفت: اين دانشگاه كه 29 سال از تاسيس آن مي گذرد با موفقيت‌هاي چشم‌گيري كه در شاخص‌هاي مختلف از جمله آموزش، تحقيقات و فناوري، درمان و غذا و دارو كسب نموده، به جايگاه دانشگاه هاي تيپ يك كشور ارتقا یافته است.

بیگلری با بيان دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني استان زنجان در اجراي طرح تحول سلامت عملكرد مطلوبي را از خود نشان داده است، اظهار كرد: اين دانشگاه در سال گذشته رتبه برتر صيانت از حقوق شهروندي را در بين دستگاه هاي اجرايي از آن خود كرد.

وي ابراز اميدواري نمود، با همدلي به وجود آمده بين دستگاه هاي اجرايي استان، مشكلات باقيمانده همچون كمبود تخت در مراكز درماني نيز رفع شود

ارسال نظرات