نخبه برجسته مازندرانی، پرفسور پیروز مجتهدزاده:
کارشناس مسائل بین المللی کشورمان عنوان کرد: من خودم جزو افرادی بودم که زحمت کشیدم و از جان خود مایه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروی خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و می گویم که همه آن دفاعیات و همه آن حمایت های من بیهوده بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۴۳۷۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸





خبرگزاری بسیج مازندران، پیروز مجتهدزاده کارشناس مسائل سیاست خارجی کشورمان با بیان اینکه باید امروز بابت اتفاقات رخ داده و بدعهدی‌های آمریکا به آقایان ظریف و روحانی تبریک گفت، اظهار داشت: برجام جز قهرمان‌بازی‌های این آقایان حاصلی برای کشور و مملکت نداشت. امروز به آن دسته از افرادی که به دنبال ساخت مجسمه ظریف هستند می‌گویم که آیا تلاش ما در انتقادات علمی جز این است که آقایان را از بردن حیثیت ملی کشور و مردم به راه درست هدایت کنیم؟



این بود حاصل تفاهم گسترده ظریف و کری؟

این کارشناس سیاست خارجی کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: آقایان بر اساس تساهل و تسامح همه حیثیت، منافع و دارایی ما را به باد دادند. آقای ظریف در سوریه اعلام کرد که با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به تفاهم‌های گسترده‌ای دست یافته است، بدون اینکه حد و حدود این تفاهم گسترده روشن باشد. پس چه شد این تفاهم گسترده؟ اینکه امروز اموال ایران به غارت می‌رود حاصل آن تفاهم گسترده شماست؟ این چه تفاهمی بوده که اوباما به عنوان رئیس جان کری در سفر خود به عربستان بعد از گذشت 100 روز از اجرای برجام، ایران را یک کشور تروریست معرفی می کند.

وی با انتقاد از رفتار منفعلانه وزارت خارجه افزود: درباره این نوع رفتارها، تروریست خواندن ایران توسط اوباما و غارت اموال ما توسط آنها فقط می‌توان به روحانی و ظریف تبریک گفت.

تفهیم غارت‌گر بودن آمریکا از یک دستگاه دیپلماسی فعال و هوشیار برمی‌آید

مجتهدزاده در ادامه تصریح کرد: اگر ما یک وزارت خارجه فعال، دانا و هوشیار داشتیم به دولت ایالات متحده آمریکا تفهیم می‌کردیم که دستگاه‌های امنیتی خودتان مسئولیت اعمال تروریستی که امروز بابت آن اموال ایران را غارت می‌کنید را به عربستان و اتباع وابسته به آن نسبت داده‌اند، پس چگونه است که ایران در این زمینه متهم شناخته می‌شود و اموال ملت ایران به غارت می‌رود. دستگاه‌های امنیتی آمریکایی اعلام کردند که حتی یک نفر شیعه و ایرانی در عملیات‌های تروریستی علیه آمریکا شرکت نداشته‌اند، اما حالا با شعبده بازی‌هایی که آمریکا و آل سعود راه انداخته‌اند، تاوان این مسائل را از ما گرفته و ایران در این ماجرا متهم می‌شود؛ این در حالی است که دستگاه دیپلماسی ما نیز نمی‌تواند جلوی این تجاوزهای بی حد و اندازه را بگیرد. اما صد افسوس که آقایان در وزارت خارجه فقط به دنبال قهرمان بازی‌های خودشان هستند. در چنین شرایطی یک عده انسان هم کنار گود نشسته‌اند و می‌گویند باید مجسمه ظریف را بسازیم.

آبرویم را برای دفاع از برجام گذاشتم

این کارشناس مسائل بین‌المللی در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: سوال من این است که در این برجام آیا دارایی‌های بلوکه شده ما به ما برگشت و آزاد شد؟ آیا تحریم‌ها به معنای واقعی و آزادی فعالیت‌های بانک‌های ایرانی از بین رفت؟ من خودم جزو افرادی بودم که زحمت کشیدم و از جان خود مایه گذاشتم تا از اصل مذاکرات دفاع کنم و آبروی خود را به خاطر دفاع از برجام به خطر انداختم اما حالا من همان انسان هستم و می‌گویم که همه آن دفاعیات و همه آن حمایت‌های من بیهوده بوده است. چراکه الان حاصل کار را می‌بینم که جز یک مشت نمایش‌های عوام فریبانه، چیزی به دست نیامده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها