خبرهای داغ:
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) سپاه استان قم گفت:جامعه امروز ما در چند محور می‌تواند از حضرت زینب(س) درس بیاموزد که نخستین محور، عبادت وی است که حتی در بحرانی‌ترین شرایط نیز ترک نشد.
کد خبر: ۸۶۶۴۴۰۵
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید علی سجادی افزود: نقل شده که حضرت زینب(س) آنقدر به نماز شب عشق می‌ورزید که حتی در شب یازدهم محرم با همه سختی‌هایی که در روز عاشورا به او وارد شده بود، نماز شب خود را ترک نکرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تعبد و تحجد حضرت زینب(س) یکی از بارزترین ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار است که برای مرد و زن می‌تواند الگو باشد.

سجادی اظهارکرد: ویژگی دیگر حضرت زینب(س) شجاعت و شهامت وی است که در میان زنان این ویژگی زینب(س) بسیار شاخص و بارز بود.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) گفت: حضرت زینب(س) در مقام ایستادگی در برابر ظلم و ستم بسیار پایدار و استوار بود و تعداد زیاد دشمنان نتوانست او را از پیروی از ولایت منصرف کند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) با استقامت و نشان دادن صبر بی‌بدیل در برابر دشمن؛ جریان کربلا را به یک مکتب جاوید و اثرگذار در تاریخ تبدیل نمود تاکید کرد: بیشترین شناختی که ما از این بانوی بزرگوار سلاله عصمت و طهارت پیدا کرده‌ایم به پس از واقعه عاشورا برمی‌گردد و در واقع می‌توان گفت اگر واقعه عاشورا نبود، بسیاری از ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) نهفته می‌ماند.

سجادی، ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) را برای زنان و مردان بسیار درس‌آموز دانست و بیان کرد: در روز عاشورا هر چند که مصیبت بسیار زیاد بود و حضرت زینب(س) بسیاری از عزیزانش را از دست داد، اما هیچ‌گاه صبر از کفش نرفت و وظایف خود را در آن شرایط حساس فراموش نکرد.

وی در ادامه تاکید کرد: حضرت زینب(س) با پیام‌رسانی واقعه عاشورا این واقعه را برای همیشه زنده نگه داشت و پیام شهیدان را به جامعه بشری منتقل کرد.

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) مهمترین شخصیت حضرت زینب(س) را ولایت پذیری آن حضرت دانست و تاکید کرد: ولایت‌پذیری و اطاعت محض از ولی زمان و پیروی از امام خویش در تمام زمینه ها، برای جامعه اسلامی ما مهمترین الگو است.

ارسال نظرات