محمود خوردبين، سرپرست پرسپوليس در توصيف اين مسابقه جنجالي مي‌گويد: «مي‌دانيد چه سنگ‌هايي به سمت ما پرتاب مي‌كردند؟ پاره آجر و سنگ‌هايي كه مي‌توانست باعث مرگ بشود.»
کد خبر: ۸۶۶۴۴۸۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاري بسیج، «سنگ بود كه مي‌باريد!خيلي وحشتناك بود.» اين روايت يكي ازشاهدان عيني در ورزشگاه تختي اهواز بود، ورزشگاهي كه جمعه شب ميزبان بازي پرسپوليس و استقلال اهواز بود و سنگ‌پراكني برخي تماشاگران كه از قبل از بازي آغاز شده بود، در پايان بازي به اوج رسيد تا اين مسابقه جنجالي مصدومان زيادي به جا بگذارد، تماشاگراني كه چهره‌هاي خوني‌شان را دوربين‌ها بارها در قابشان ثبت كردند. حالا بعد از اتفاقات تلخ اين مسابقه، مانند هميشه مسئولان برگزاركننده توپ را به زمين همديگر مي‌اندازند، سازمان ليگ و تاج، اهوازي‌ها را مقصر مي‌دانند و آن سو خوزستاني‌ها از زير بار مسئوليت شانه خالي مي‌كنند!

از همان ابتداي ورود پرسپوليس به اهواز مي‌شد حدس زد كه مسابقه جمعه آبستن اتفاقات زيادي است، وقتي بيش از چند هزار نفر به فرودگاه رفته بودند تا مقامات امنيتي تصميم بگيرند كه بازيكنان پرسپوليس را در باند فرودگاه سوار بر اتوبوس كنند و از همان جا راهي هتل كنند. پيروزي پرسپوليس در دربي و صدرنشيني و شرايط ويژه استقلال اهواز كه فقط روي كاغذ سقوطش قطعي نشده بود، همه دست به دست هم داده بود تا حساسيت مسابقه جمعه به اوج برسد. با توجه به اين شرايط پيش‌بيني مي‌شد اين مسابقه تماشاگران زيادي داشته باشد، به همين خاطر انتخاب ورزشگاه 10 هزار نفري تختي به جاي استاديوم 50 هزار نفري غدير اهواز باعث شد خيلي‌ها از جمله پرسپوليسي‌ها نسبت به اين موضوع اعتراض كنند. بي‌توجهي سازمان ليگ و اهوازي‌ها به اين مسئله سبب شد در نهايت ورزشگاه تختي ميزبان مسابقه استقلال اهواز و پرسپوليس شود. اين در حالي بود كه براي بازي استقلال اهواز با تراكتور كه به مراتب حساسيت كمتري داشت، دو تيم در غدير به مصاف هم رفتند. 

از همان صبح مسابقه ورزشگاه تختي قبل از مسابقه ظرفيت آن تكميل شد و خيلي از تماشاگران پشت درهاي بسته ماندند، هر چند گفته مي‌شود نزديك به دو برابر ظرفيت تختي وارد ورزشگاه شده‌اند. جنجال‌هاي مسابقه از همان قبل از بازي كليد مي‌خورد. شايعه مي‌شود كه تماشاگران استقلال اهواز كه مشرف به ورودي ورزشگاه بوده‌اند، شيشه اتوبوس پرسپوليس را شكسته‌اند. وقتي قرمزها براي گرم كردن وارد چمن مي‌شوند، سنگ پراكني شدت مي‌گيرد، بازيكنان پرسپوليس در حالي وارد زمين مي‌شوند كه بايد از بالاي سر استقلال اهوازي‌ها عبور كنند و به همين خاطر از ترس اينكه سنگ به آنها برخورد كند، به سختي و با ترس و لرز خودشان را به چمن مي‌رسانند تا براي قبل از بازي گرم كنند. پس از پايان گرم كردن، قرمزها براي بازگشت به رختكن و آماده شدن براي بازي به دردسر مي‌افتند. سنگ پراكني‌ها ادامه دارد و بازيكنان اين تيم براي اينكه به رختكن بروند بايد از سمت تماشاگران استقلال اهوازي عبور كنند. پرتاب سنگ ادامه دارد و پرسپوليسي‌ها ترجيح مي‌دهند كه وسط زمين بازي بمانند تا با سرهاي شكسته راهي رختكن نشوند. پادرمياني‌ها هم فايده‌اي ندارد، كم بودن نيروهاي انتظامي هم باعث مي‌شود تا با كساني كه سنگ و تكه‌هاي سيماني كنده شده از سكوهاي استاديوم را پرتاب مي‌كنند، برخورد نشود. ساعت 18و 10 دقيقه موعد شروع بازي مي‌رسد اما بازيكنان پرسپوليس هنوز نتوانسته‌اند بعد از گرم كردن قبل از بازي به رختكن بروند. زمزمه هايي درباره تعطيلي بازي به گوش مي‌رسد اما در نهايت سكوها آرام‌تر مي‌شوند و بازي با نيم ساعت تأخير آغاز مي‌شود. 

پرتاب سنگ در جريان بازي هم ادامه دارد اما در دقايق پاياني مسابقه برخي تماشاگران استقلال اهواز كه از شكست تيمشان و سقوط به دسته اول عصباني هستند، زودتر سكوها راترك مي‌كنند و از پشت جايگاهي كه هواداران پرسپوليس نشسته‌اند، شروع به سنگ اندازي مي‌كنند و باران سنگ است كه بر سر هواداران اين تيم فرود مي‌آيد. هواداران پرسپوليس هم در حالي كه برخي از آنها سرشان شكسته و صورت‌هاي خون آلودي دارند براي اينكه بيشتر آسيب نبينند به داخل زمين هجوم مي‌آورند. بازي براي دقايقي متوقف مي‌شود اما در نهايت باقي مانده مسابقه هم برگزار مي‌شود. درگيري‌ها در خارج از ورزشگاه هم ادامه پيدا مي‌كند. بازيكنان پرسپوليس هم تا آرام شدن جو در رختكن حبس مي‌شوند و در نهايت با اتوبوس مستقيم راهي فرودگاه مي‌شوند تا به تهران برگردند، آن هم پس از پيروزي در مسابقه‌اي كه هر چند صدرنشيني‌شان را تثبيت و آنها را يك گام به قهرماني نزديك‌تر كرد اما حاشيه‌هاي خونبارش و مصدوميت 40 نفر كام خيلي‌ها را تلخ كرد.

روايت‌ها بعد از پايان مسابقه هم قابل تأمل است. محمود خوردبين، سرپرست پرسپوليس در توصيف اين مسابقه جنجالي مي‌گويد: «مي‌دانيد چه سنگ‌هايي به سمت ما پرتاب مي‌كردند؟ پاره آجر و سنگ‌هايي كه مي‌توانست باعث مرگ بشود.»آن سو سياوش بختياري زاده، سرمربي استقلال اهواز، پرسپوليسي‌ها را مقصر مي‌داند: «هواداران پرسپوليس كه از شهرهاي مختلف آمده بودند 90 دقيقه من و نيمكتم را در تهاجم سنگ و آب معدني قرار دادند.» رئيس كميته انضباطي هم از برخورد سخت با تيم اهوازي خبر مي‌دهد: «اين اتفاقات واقعاً شايسته تماشاگران خونگرم خوزستان نيست. حتي اگر تيمشان سقوط هم كند، آنها نبايد نظم ورزشگاه را بر هم بزنند. اتفاقات ديروز مايه تأسف است. هر شرايطي براي اين تيم در ليگ برتر يا دسته‌هاي پايين‌تر رخ دهد، بدون شك محروميت‌هايي كه در نظر مي‌گيريم، اعمال خواهد شد.»
ارسال نظرات