بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت برداشت دو میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا آورده است: همگان شاهد بدعهدی ها و نقض مکرر برجام ازسوی آمریکایی ها هستند .
کد خبر: ۸۶۶۴۵۳۸
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسج، متن بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان که در پایان تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه لرستان در واکنش به برداشت 2 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا قرائت شد، به شرح زیر است:

تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی خود گواه صادقی است بر اینکه پیروزی ها در گرو مقاومت می باشد. ماهیت انقلاب اسلامی به طور ذاتی استکبار و نظام سلطه را به چالش می کشاند و به عبارت صحیح تر ماهیت جمهوری اسلامی پایه های اومانیسم را که مبنای تمدن غرب و تفکر مدرن می باشد به لرزه انداخته و چونان پنجره ای است که نور معنویت رابه کالبد بی جان بشر امروز تابانیده است. از این روست که صاحبان زور و زر و تزویررا به وحشت انداخته و آنان تمام تلاش مذبوحانه خود را به کار انداخته بلکه این نور را خاموش گردانند.لکن ما در این صحنه هماوردی، خود به چشم سرمعنای این آیه شریفه را درک کردیم که " يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ " ( می خواهند نور خدارا با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا- اگرچه کافران را ناخوش افتد-نور خود را کامل خواهد گردانید ) و این ریشه در حقیقت عالم دارد و حقیقت خاموش شدنی نیست .

اما در حرکت رو به جلوی ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون نظام استکبار و در راس آنها آمریکای صهیونیسم بین الملل از راه های گوناگون به دنبال خیال واهی " براندازی یا استحاله " نظام جمهوری اسلامی بوده است .

چه راهی مانده که نظام سلطه نیازموده باشد ؟! از جنگ سخت تا نرم ، از تحریم های به زعم خودشان فلج کننده اقتصادی تا تهاجم فرهنگی همه را آزموده و ناکارآمدی آنها رابه عیان مشاهده کرده اند.

5 اردیبهشت ماه، سالروز یکی از وقایع عبرت آموز، برای ملت ایران و تمام ستمدیدگان عالم می باشد.در چنین روزی ابوالهول زمان – آمریکا – با غرور تمام و سرمست از توان صنعتی و تکنولوژیکی خود ، به قول جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا قصد داشت ، حاکمیت خود را اعمال کرده و گروگان های آمریکایی را با سرانگشت اشاره خود رهانیده تا بار دیگر به دنیا بفهماند که هیچ نیرویی را یارای مقابله با ابوالهول زمان و معبود انسان مدرن یعنی آمریکا و فرهنگ آمریکایی نیست .

اما آیا دست تقدیر الهی جز شکست و رسوایی برای آمریکا چیزدیگری نگاشت ؟! سراسر تاریخ انقلاب اسلامی مشحون از چنین وقایع عبرت آموزی می باشد، اما مستکبران کورهستند و حقیقت را در نمی یابند. آنان نمی فهمند که محصور در حقیقت اند و سرنوشتی جز زوال نخواهند داشت .

امروز هم صحنه امتحان دیگری برای مردم و مسئولین نظام جمهوری اسلامی در رویارویی با نظام سلطه فراهم شده است . مسئله ای که بنا به فرمایش رهبر انقلاب مسئله به یاد ماندنی و عبرت آموز جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

در طول حدود 30 ماه مذاکره فشرده ی دولت تدبیر و امید با گروه 1+5 و در راس آنها آمریکا، متنی به نام برجام " برنامه جامع اقدام مشترک " فراهم آمد که به فرموده رهبر انقلاب " دچار نقاط ابهام وضعف های ساختاری و موارد متعددی است که در صورت فقدان مراقبت دقیق و لحظه به لحظه ، می تواند به خسارت های بزرگی برای حال و آینده ی کشور منتهی شود ."

امروز دوران حدس و گمان ها نیست . امروز دوران " بگذارید برجام اجرا شود ببینیم نتیجه چه خواهد شد! نیست ." امروز همگان شاهد بدعهدی ها و نقض مکرر برجام ازسوی آمریکایی ها هستند .

چرا با وجود اینکه رهبر انقلاب در تایید مشروط برجام فرمودند که با توجه به اینکه اجرایی شدن برجام به بعد از اقدام های ایران موکول شده، لازم است تضمین های قوی و کافی برای جلوگیری از تخلف طرفهای مقابل تدارک شود، دولت تدبیر و امید در صدد فراهم آوردن این تضمین ها برنیامد تا امروز شاهد عدم اجرای برجام بعد از اقدامات میدانی ایران در زمینه هسته ای نباشیم ؟!

چرا دولت محترم علی رغم دستور رهبر انقلاب در تایید مشروط برجام، مبنی براینکه وضع هرگونه تحریم در هرسطح و به هر بهانه ای و همچنین رفع نشدن کلیه تحریم ها- چه هسته ای و چه غیر آن - به منزله نقض برجام می باشد؛ در شرایط فعلی که همچنان طرف مقابل سعی در تحریم ایران به بهانه موشکی و تروریسم و حقوق بشر دارد و ازطرفی تعهدات خود در قبال برجام راانجام نداده، نقض برجام را برای پایان دادن به این " خسارت محض" اعلان نمی دارد ؟!

چرا دولت تدبیر و امید با توجه به گذشت یک دوازدهم از سال " اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل " هیچ گونه اقدام جدی در زمینه اقدامات ده گانه مورد اشاره رهبر انقلاب انجام نمی دهد؟!

در پایان ما تجمع گنندگان در این مکان اعلان می داریم که با عزم راسخ بر روی اصول اساسی انقلاب اسلامی پای می فشاریم و از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم که با اتخاذ مواضع قاطع و پیگیری جدی اقتصاد مقاومتی در مقابل زیاده خواهی مستکبران ایستادگی کرده و عزت و عظمت ملت ایران را در انظار جهانیان حفظ نماید .


ارسال نظرات