خبرهای داغ:
جلسه برون سپاری سوادآموزی استان با حضور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاون سوادآموزی و جمعی از کارشناسان در سالن جلسات برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۱۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، صدیقه مهدوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه برون سپاری سوادآموزی گفت: سازمان سوادآموزی طرح های مهمی برای انجام فعالیتهای سوادآموزی همچون آموزش اولیاء بی سواد دارد که از وظایف مهم سوادآموزی است.

وی افزود: سواد آموزی استان قزوین توانسته است 44 درصد بی سواد را جذب کلاس های سوادآموزی کند، برای تحقق صد در صد برنامه های سوادآموزی نیازمند این است که همه مسئولان بسیج شوند و متولیان امر بایستی به عنوان مقامات مسئول همه تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند.

معاون سوادآموزی استان خاطر نشان کرد: از آنجایی که ممکن است در دوردست ها و روستاهای دورافتاده یک نفر وجود داشته باشد که نیازمند آموزش باشد، لذا سوادآموزی استان این امکان را فراهم می کند تا او آموزش ببیند.

صدیقه مهدوی تصریح کرد: شورای پشتیبانی سوادآموزی بایستی به صورت فصلی جلسه گذاشته و گزارشات خود را تهیه و ارسال نماید، در 6 مرکز بهبود یادگیری محیطی در سطح استان کارهایی انجام شده و بزودی فعالیت آنها آغاز می شود و می توانیم شاخص های پیشرفت را با شروع فعالیت این مراکز داشته باشیم.

ایشان اضافه کرد: 450 نفر از افراد جویای کار توسط شرکت های برون سپاری سوادآموزی جذب کار شده اند که 370 نفر از آنها از قشر بانوان   می باشند، سوادآموزی نیازمند تبلیغات گسترده با شیوه های مختلف است و ضرورت ایجاد مراکز یادگیری از تعییر نگرش مسئولین بوجود می آید.

معاون سوادآموزی قزوین در ادامه بیان کرد: فراگیرکردن یادگیری مادام العمر شامل تقویت مدیریت جامعه محلی، کمک به فقر زدایی و بهبود کیفیت زندگی جامعه محلی و جلب مشارکت همه دستگاه ها برای فعالیت مطلوب مراکز یادگیری می باشد، آموزش های سواد آموزی شامل دورههای سوادآموزی، انتقال و تحکیم، حقوق شهروندی و مهارت های اجتماعی و مهارت های اساسی زندگی و ... می باشد.

مهدوی در پایان با اشاره به جذب و آموزش سواد آموزان در مناطق مختلف استان اظهار کرد: رتبه بندی عملکرد مناطق آموزش و پرورش استان بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد سال 94 شامل ناحیه 2 قزوین با 75/386 امتیاز در رتبه اول ، ناحیه 1 قزوین با 5/350 امتیاز در رتبه دوم و آبیک با 75/319 امتیاز در رتبه سوم می باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها