مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان؛

فعالیت 98 تشکل کارگری در استان/کارگران چرخاننده چرخ اقتصاد کشور هستند

رشیدی گفت:در حال حاضر 98 تشکل کارگری در استان فعالیت دارند که 14 مورد از آنها در سال گذشته تشکیل شده است.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۲۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، احمد رشیدی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی در سنندج اظهار داشت: کارگران خدوم چرخاننده چرخ اقتصاد مملکت هستند که با رزق و روزی حلال با حداقل حقوق و مزایا در راستای توسعه و استقلال کشور قدم برمی دارند.

وی گفت: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل مزین شده است انشاءالله شاهد تلاش بیشتر دولتمردان و کارگران برای توسعه کشور کاهش بیکاری و حفظ اشتغال موجود باشیم.

رشیدی عنوان داشت: در این هفته برنامه های متعددی در سطح کشور و استان از یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه انجام می شود و روزهای هفته نیز به ترتیب با عناوین؛ کارگران امام و انقلاب، کار سلامت و نشاط اجتماعی، امید به آینده تامین اجتماعی، کارگران اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، زنان کار و توسعه اجتماعی،کار مهارت و معنویت، روز جهانی کار و کارگر نامگذاری شده است.

وی هدف از گرامیداشت هفته کار و کارگر را گسترش گفتمان کار و تلاش، توجه به قداست و جایگاه کار و تلاش، تبین الزامات اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی؛ تبین فعالیت دولت در زمینه اقتصادی و حقوق کارگرو تقدیر از زحمات کارگران عنوان داشت.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به سیاست های و برنامه های نظام مقدس و در راستای ماموریت و رسالت خود این اداره کل تعاون با تمام امکانات خود را در جهت خدمت رسانی به قشر کارگر مامور داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به بعضی از برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان اظهار داشت: دیدار کارکنان و نمایندگان کارگران با نماینده ولی فقیه، عیادت از کارگران بستری شده در بیمارستان، نشست تخصصی هفته سلامت، بازدید از دو کارگاه با حضور مسئولان، برگزاری جشن کارگران، عطرافشانی مزار شهدا و ارائه خدمات درمانی، دیدار مسئولین استانی با کارگران و برنامه های ورزشی از برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود.

رشیدی در ادامه به برخی اقدامات این اداره‌کل در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد 8 هزار و 51 مورد بازرسی، بررسی حوادث ناشی از کار 182 مورد، ثبت اشتغال یک هزار و 145 مورد در کارگروه شوراهای استان، برگزای جشنواره کارآفرینان و کارگران برتر، دوره های آموزشی سبک زندگی برای 940 نفر از کارگران، تحویل505 واحد مسکونی مسکن مهر به کارگران، یک هزار و 617 مورد درخواست مشاغل سخت و زیان آور دارای معافیت های ویژه که با هزار و 132 مورد آن موافقت شد از اقدامات صورت گرفته در سال 94 بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 98 تشکل کارگری در استان فعالیت دارند که 14 مورد از آنها در سال گذشته تشکیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 3 هزار و 86 نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 5 هزار و 361 دادخواست و درخواست کارگری در استان داشتیم که 40 درصد آنها موجب سازش بین کارگر و کارفرما شده و برای مابقی نیز رأی صادر شده است.

ارسال نظرات