فاطمه آلیا در گفتگو با «بسیج»:

رعایت عفاف و حجاب مطالبه عموم مردم است/مسئولان فرهنگی هماهنگ عمل کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: الان این مطالبه عموم مردم است فقط خاص محجبه ها و متدینین نیست و گلایه دیگر این است که در این موضوعات فرهنگی همه دستگاه ها باید هماهنگ کار کنند.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۶۶
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: آراستگی ظاهر جامعه را در هر مفهومی که تعریف کنیم چه در مفهوم رعایت عفاف و حجاب چه در پوشش چه در مفهوم حقوق شهروندی احترام متقابل ایجاب می کند که ارزش های جامعه محترم شمرده شود.

وی افزود: افراد باید با ظاهری در جامعه ظاهر شوند که هم احترام خودشان حفظ شود و هم حقوق شهروندی دیگران رعایت شود به هر حال اگر ما در پیشینه و سوابق قانونی خودمان هم نگاه کنیم حتی در بخشی از قوانین مدنی ما نیز قبل از انقلاب در جاهایی اشاره داشته که اگر کسی با لباسی که عرف جامعه نمی پذیرد و بی احترامی به عموم مردم جامعه می شود در جامعه حاضر شود باید برای این کار جرائم نقدی در نظر گرفته شود.

آلیا اظهار داشت: الان این مطالبه عموم مردم است فقط خاص محجبه ها و متدینین نیست هرچند اگر متدینین پیگیری می کنند به این خاطر است که حجاب از ضروریات دین است و جایگاه ضروریات دین در احکام ما مشخص است که باید رعایت شود و حرمت ها حفظ شود اما علاوه بر بحث دغدغه متدینین عموم مردمی که اهل فرهنگ و احترام متقابل هستند و شئونات جامعه را خوب می شناسند مقید به رعایت عفاف و حجاب هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در تمام جوامع به این شکل است که ارزش ها باید حفظ شوند گلایه داریم که معمولا مقطعی بعضی از دستگاه ها و مسئولان ورود پیدا می کنند و گلایه دیگر این است که در این موضوعات فرهنگی همه دستگاه ها باید هماهنگ کار کنند.

گفتگو از: مریم علیم آبادی

ارسال نظرات
آخرین اخبار