یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی گفت: مشگین‌شهر دارای ظرفیت های بلقوه است که در صورت همت جوانان زمینه اشتغال برای آنان فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۶۸۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مشگین‌شهر از مجموعه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بازدید به عمل آمد.

در این بازدید با حضور در طرح‌های اقتصاد مقاومتی پرورش ماهی، زنبور عسل و ... که در روستای سردی شهر مرادلو مشغول فعالیت هستند روند اجرای طرح مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

این طرح با حمایت و تسهیلات اقتصاد مقاومتی ناحیه مشگین‌شهر توسعه یافته است به طوری که اکنون دارای 4 استخر و هر یک به مساحت 150 متر مربع می‌باشد که در دو استخر آن هر کدام 30 هزار بچه ماهی در حال پرورش است و دیگر حوزچه ها نیز با فاصله 10 روزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست این طرح اقتصادی اظهار دارد که این طرح با تسهیلات و حمایت بسیج سازندگی سپاه شهرستان توسعه یافته در این راستا بالغ بر 300 میلیون ريال تسهیلات دریافت شده و هر سه ماه یکبار مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح یک خانواده 5 نفری به صورت مستقیم و مستقل مشغول کار شده است و در کنار آن اقدام به پرورش زنبور عسل کرده ایم و اکنون علاوه بر استخرهای پرورش ماهی 44 کندوی عسل نیز پرورش داده می‌شود و همچنین به همراه این فعالیت ها 23 هکتار باغ زرد الو، گردو، بادام و یونجه نیز پرورش داده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت تحصیلی و خانوادگی خود گفت: تحصیلات بنده تا سوم ابتدائی است اما فرزندانم علاوه بر کمک به روند فعالیت طرح های اقتصادی در این روستا مشغول تحصیل هستند تا در آینده بتوانند در خدمت این نظام باشند.

وی افزود: مشگین‌شهر دارای ظرفیت های بلقوه است که با همت جوانان این شهرستان می‌توان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی زود بازده روی آورد و زمینه اشتغال چندین نفر را فراهم کرد.

ارسال نظرات