موئلفه های مهم اقتصاد مقاومتی نبود وابستگی اقتصادی به خارج است/نفت محور بودن اقتصاد یکی از مشکلات اقتصادی کشور است

نماینده ولی فقیه در سپاه حاجی آباد گفت:از موئلفه های مهم اقتصاد مقاومتی نبود وابستگی اقتصادی به خارج است در این راستا مشکل عظیمی که کشوردر دهه های اخیر و تا به حال دچار آن بوده نفت محور اقتصاد است.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۷۳
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان، حجت الاسلام موئینه نماینده ولی فقیه در سپاه حاجی آباد در گفتگو با خبرنگاران ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار ، تحریم، دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد .

موئینه افزود: کلید واژه اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ از آن دورانی که دشمن شروع به شدید ترین تحریم ها علیه این نظام و انقلاب کرد برزبان رهبر فرزانه امان جاری شد از موئلفه های مهم اقتصاد مقاومتی نبود وابستگی اقتصادی به خارج است در این راستا مشکل عظیمی که کشوردر دهه های اخیر و تا به حال دچار آن بوده اقتصاد نفت محور است.

حجت الاسلام موئینه بیان داشت: اقتصاد ما نفتی است انهم نفتی که کنترل قیمت ان به دست خودمان نیست بلکه با غرض ورزی و دشمنی دشمنان بالا و پایین می شود تا ضربه محلکی به اقتصاد کشور وارد شود کما این که در این اواخر عربستان و کویت با اشاره آمریکا به افزایش تولید قیمت نفت را به زیر ۳۰ دلار رساندند.

موئینه بیان داشت:اگر برنامه ریزی کشور بر پایه درآمد نفتی باشد مشکلات بزرگی برای اقتصاد مملکت و فشار به اقشار مختلف مردم پدید می آید از آن طرف افزایش قیمت نفت نیز دردسر ساز است وقتی قیمت نفت بالا می رود و بهروی دولت از این قیمت افزایش یابد باعث افزایش درآمدهای ارزی دولت می شود از طرف دیگر فروش این درآمدهای ارزی ارزش پول ملی را بالا می برد با تقویت پول ملی کالاهای خارجی کاهش قیمت و خالص صادرات کالاهای غیر نفتی کاهش می یابد بنابراین با افزایش قیمت نفت بهروری در قسمت های دیگر کاهش می یابد و این باعث می شود که ماه خانه امان را بر زمین سستی بنا کنیم یعنی نفتی که پایان پذیر است نفتی که فتیله بالا و پاین کردن ان دست خودمان نیست .

موئینه در پایان افزود: پس باید تا انجا که ممکن است سیاست های اقتصادی به سمت عدم وابستگی به نفت و نفت محوری پیش رودکه با ارشادات رهبری و همت مسئولین که به این سمت جهت گرفته امید است از این گردنه به سلامت عبور کنیم.

ارسال نظرات