خبرهای داغ:
جانشین بسیج دانش‌آموزی کشور :

طرح درس اقتصاد مقاومتی در میان دانش‌آموزان ارائه می‌شود

حبیب زاده در تشریح برنامه‌های این قشر از بسیج جهت تحقق شعار سال گفت: ما از اواخر سال گذشته با موضوع اقتصاد مقاومتی، یک طرح درسی را آماده کردیم که در قالب شبکه بسیج دانش‌آموزی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۷۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
قاسم حبیب‌زاده، جانشين بسيج دانش‌آموزي كشور در حاشیه سفر خود به شیراز در تشریح برنامه‌های این قشر از بسیج جهت تحقق شعار سال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: از آنجايي كه در سال گذشته نیز بحث اقتصاد در نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بود، به همین دلیل ما از اواخر سال گذشته با همین موضوع اقتصاد مقاومتی، یک طرح درسی را آماده کردیم که در قالب شبکه بسیج دانش‌آموزی عرضه می‌شود.
وی افزود: در این طرح درسی، فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش‌آموزی که خودشان دانش‌آموز هستند این طرح را در میان دانش‌آموزان و اعضای بسیج دانش‌آموزی مدرسه خود ارائه می‌دهند.

تبیین حوزه‌های اصلی اقتصاد

حبیب‌زاده با بیان اینکه اقتصاد دارای سه حوزه اصلی تولید، توزیع و مصرف است که این سه یک زنجیره به هم پیوسته هستند، گفت: مصرف‌کنندگان نقش مؤثری در جهت‌دهي، توليد و تا حدودي توزيع دارند يعني اگر مصرف‌كنندگان به سمت استفاده از توليدات خارجي روي بياورند طبيعي است كه توليد داخلي ضربه مي‌خورد و برعكس به ميزاني كه مصرف‌كنندگان تمايل به استفاده از توليد داخلي باشند توليد مي‌تواند رونق پيدا كند.

رئیس بسیج دانش‌آموزی کشور ابراز کرد: اقتصاد مقاومتي که ما داريم در جامعه دانش‌آموزي ترويج مي‌كنيم همين است كه استفاده از توليدات داخلي را به یک فرهنگ مسلط در میان دانش‌آموزان تبديل كنيم.

وی ادامه داد: مسلماً این امر دانش‌آموزان را به سمت استفاده از کالاهای ضروری و البته متناسب و در طراز فرهنگ اسلامی سوق می‌دهد که این خود یک گام جهت تحقق سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیز خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار