فرمانده سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان:
ديروز اين شهدا خاك و ناموس كشور را نجات دادند و با بازگشت دوباره خود براي نجات ما مي آيند.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۰۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، چهارمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با حضور فرمانده سپاه استان زنجان، دکتر رجائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، جمعی از مسئولین استان و شهرستان زنجان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد زنجان برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان در این مراسم که در محل مسجد فاطمه الزهرا (س) و در جوار مزار دوشهید گمنام واحد زنجان برگزار شد، گفت: راز ماندگاري و جايگاه والاي شهدا اين است كه آنان هرچه داشتند خالصانه در راه خدا تقديم كردند و بر سر عهد خود براي حفظ و حراست از اسلام و انقلاب وفادار ماندند و امروز رسالت ما دفاع از انقلاب و نظام اسلامي و خون پاك شهدا است.

سردار جهانبخش کرمی به كشف پيكر پاك شهداي مفقود شده در هشت سال دفاع مقدس اشاره و افزود: ديروز اين شهدا خاك و ناموس كشور را نجات دادند و با بازگشت دوباره خود براي نجات ما مي آيند چرا كه در شرايط و وضعيت نامناسب فرهنگي قرار گرفته ايم و هجمه هاي تمام عيار از سوي دشمنان عليه ايمان و اعتقاد مردم انجام مي گيرد.

وی به توطئه های دشمنان اسلام در خاورمیانه اشاره و اظهار داشت: يك روز همه اعراب عليه رژيم صهيونيستي بودند و با آن مي جنگيدند ولي امروز آمريكا و صهيونيسم كاري كردند كه در داخل خود جهان اسلام يك جنگ پايان ناپذير اتفاق افتاده و موجب خوشحالي آنان شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدي(عج) استان زنجان تاكيد كرد: آنچه در پنج سال پيش در سوريه اتفاق افتاد يك نارضايتي داخلي و اغتشاش نبود بلكه يك حركت به طور كامل برنامه ريزي شده براي شكستن خط مقاومت بود كه عليه رژيم صهيونيستي و جبهه استكبار در منطقه شكل گرفته است.

سردار كرمي با بيان اينكه براي عده اي اين سوال مطرح است كه دليل کمک ايران به سوريه چيست، اظهار كرد: در زمان حاضر سوريه خط مقدم مقاومت است و اگر آن خط بشكند ما بايد در نزديك مرزها و يا داخل كشور خودمان با جريان تكفير مبارزه كنيم.

وي اضافه كرد: از طرفي اگر خداي ناكرده به حرم اهل بيت(ع) در سوريه و عراق آسيبي وارد شود آن وقت مسلماني ما چه مفهومي مي تواند داشته باشد.

سردار كرمي تصريح كرد: به بركت شكل گيري بسيج مردمي در سوريه و مقاومت رزمندگان اسلام اين كشور از مرز سقوط به وضعيت حاضر رسيده و دشمنان را از رسيدن به اهداف خود نااميد كرده است.

همچنین در حاشیه این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت : شهدا مایه عزت ، افتخار و استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران و همه آزادی خواهان جهان هستند و امنیت ، اقتدار و استقلال ما به برکت خون های پاک شهیدان است .

دکتر یداله رجائی با اشاره به حضور دوشهید گمنام در واحد زنجان افزود: حضور این دو شهید موجب تعالی و تاکید بر ارزش های متعالی اسلامی و انسانی است و این حضور به معنای عجین بودن روحیه ایثاردر کنار علم و دانش و همگامی اخلاص و تعهد است .

وی اظهار داشت: مهمترین راهبرد سال 1395 واحد زنجان در حوزه فرهنگی تعمیق باورها و ارزش های دینی و اسلامی و تکریم و تعظیم خانواده های مکرم شهدا بوده و چنین اقدامات و فعالیت هایی سبب میگردد روحیه ایثارگری و شهادت در جامعه ترویج و گسرش پیدا کند .

دکتر رجائی در ادامه تصریح کرد: اتمام کار یادمان شهدای گمنام واحد زنجان از مدت ها پیش شروع گردیده و لی با توجه به فصل سرما و اتمام فصل کاری متوقف مانده بود که در آخرین جلسه شورای فرهنگی سال 1394 و همچنین اولین شورای فرهنگی سال 1395 تاکید گردید کارهای باقی مانده درخصوص یادمان شهدا در اسرع وقت به انجام و تمام برسد.

ارسال نظرات