مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

38 هزار نفر بی کار در استان زنجان وجود دارد

38 هزار نفر بی کار در استان زنجان وجود دارد، که بخشی از آنها تحصیل کرده هستند.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۰۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته بزرگداشت کارگر،گفت: این هفته بهترین فرصت برای پرداختن به مشکلات کارفرمایان و جامعه کارگری است.

احمد غریوی افزود: در چند سال گذشته جامعه کارفرمایی و کارگری به دلیل تحریم های استکبار جهانی هزینه های سنگینی پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم بعد از توافقات صورت گرفته، تحریمات ظالمانه برداشته شده وزمینه رونق اقتصادی کشور را فراهم گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین سایر استان های کشور، امن ترین استان برای سرمایه گذاری است، خاطر نشان کرد: استان زنجان در زمینه صنعت رتبه 14 و در حوزه صنعت رتبه 12 را به خود اختصاص داده است.

غریوی با بیان اینکه این آرامش در سرمایه گذاری در استان، در سایه تلاش مسئولان به دست آمده است، بیان کرد: این آرامش بدون تلاش شبانه روزی و مستمر جامعه کارفرمایی و کارگری به عنوان سربازان کارزار اقتصادی کشور به دست نمی آمد.

وی با بیان اینکه در طول سال های گذشته برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی کارهای موثری صورت گرفته است، تصریح کرد: با حل مشکلات واحد های صنعتی، فرصت های شغلی جدید ایجاد وبدین وسیله میتوان پاسخگوی متقاضیان کارشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تعاون، یکی از بخش های مهم در اقتصاد است، گفت: حوزه تعاون، بخاطر مردمی بودن می تواند، فعالیت های چشمگیری در تحقق بخشیدن شعار اقتصاد مقاومی، اقدام و عمل داشته باشد.

غریوی با بیان اینکه بیشرین آسیب در حوزه تعاون مربوط به تعاونی های مسکن است، افزود: به دلیل مشکل آفرین بودن برخی از این تعاونی های مسکن، تعداد 50 عدد این تعاونی ها که به اهداف خودرسیده بودند یا غیر فعال بودند منحل شده است.

وی با بیان اینکه رسالت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، قانون مداری است، بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ذره ای از این رسالت خود در مبارزه با قانون گریزی کوتاه نخواهد آمد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در بین سایر استان های کشور، از نظر کمترین میزان نرخ بیکاری رتبه 8 را دارد، تصریح کرد: نرخ متوسط بی کاری استان 9.6 است.

غریوی با بیان اینکه بخشی از مشکلات حوزه اقتصادی استان ناشی از اشتغال اداری است که پس از بازنشستگی، مجددأ مشغول کار می شوند، بیان کرد: اداراتی که در حوزه کار وتولید فعالیت می کنند باید برای بیرون رفتن از این مشکل به فکر چاره ای باشند.

وی با بیان اینکه 38 هزار نفر در استان بی کار وجود دارد، که بخشی از آنها تحصیل کرده هستند، افزود: تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تنظیم کننده ی بازار کار است نه مسئول ایجاد کننده کار در کشور.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه حدود2 هزار نفر از سوی کاریابی های دولتی درسالهای گذشته راهی کار شده اند، تصریح کرد: بسیاری از نیروهای کار استان از دیگر راه ها، وارد بازار کار می شوند.

غریوی با بیان اینکه در استان زنجان 450 تعاونی در امور بانوان در استان داریم، که از این تعداد 250 تعاونی در استان فعال هستند، خاطر نشان کرد: اکثر این تعاونی ها، در حوزه خدماتی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه 20 مرکز کاریابی داخلی و 3 مرکز کاریابی بین الملل در زنجان فعالیت می کند، بیان کرد: مشکل عدیده این مراکز این است که مسئولان این مراکز منتظر اعلام فرصت های شغلی از سوی صاحبان کار میمانند و این درست نیست، بلکه مسولان این مراکز کاریابی باید خودشان به دنبال متقاضیان فرصت های شغلی در مراکز صنعتی و خدماتی باشند و افرادی که در این مراکز ثبت نام کرده اند راهی کار کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مراکز کاریابی غیردولتی، بازوان تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، افزود: هدف از گسترش مراکز کاریابی غیردولتی این است که، بین این مراکز رقابت ایجاد شود.

غریوی با بیان اینکه نقش دفاتر کاریابی به عنوان بازوان اجرایی بخش دولتی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: در سال اقدام و عمل،‌ همکاری، همه بخش‌های دولتی و غیردولتی برای آفرینش فرصت‌های شغلی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به برنامه هایی که در هفته کارگر صورت خواهد گرفت، افزود،: دیدار با کارگران، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اعزام تعدادی از کارگران استان برای شرکت در اجتماع کارگران در تهران از مهم ترین کارهایی است که در هفته کارگر صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار