دبیر موسسه روایت سیره شهدا از راه‌اندازی مرکز تخصصی جهاد و تصویب رشته تخصصی "تبلیغ فرهنگ جهاد" در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های اساتید راویتگری پررنگ‌تر شدن بحث جهاد در حوزه‌های علمیه بوده است.
کد خبر: ۸۶۶۴۹۶۹
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام آبیار دبیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص فعالیت این موسسه در ایام برگزار راهیان نور اظهار داشت: اعزام راویان راهیان نور از 8 اسفند سال گذشته به صورت سازماندهی شده برای برگزاری مراسمات و یادواره‌ها آغاز شد که تا سیزدهم ادامه داشت.

وی افزود: همچنین از 15 تا 25 اسفند راویان برای روایتگری در کاروان‌های دانشجویی، دانش آموزی، حوزوی، عمومی و بین الملل حضور داشتند.

آبیار با بیان اینکه این راویان در 5 گروه تخصصی اعزام شدند، خاطرنشان کرد: این 5 گروه تخصصی عبارتند از دانشجویی، دانش آموزی، بین الملل، حوزوی و یادمانی.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص حضور راویان در یادمان‌های شهدا گفت: 31 راوی این موسسه از 5 اسفند تا 13 فروردین در 13 یادمان شهدا در مقاطع 10 روزه به روایتگری پرداختند که در مجموع 335 روز نفرراوی می‌شود.

وی عنوان داشت: در حوزه دانشجویی نیز 38 نفر به کاروان‌ها اعزام شدند که بار 67 کاروان را به دوش کشیدند که در مجموع 273 روز نفر روای می‌شود. در حوزه دانش آموزی نیز 28 نفر بار 50 کاروان را به دوش کشیدند که در مجموع 215 روز نفر راوی می‌شود. در بخش حوزوی نیز 6 راوی در 3 کاروان حوزه‌های علمیه به روایتگری پرداختند. در حوزه بین الملل نیز 6 نفر فعال بودند که برای 3 کاروان بین المللی روایتگری کردند. راویان بخش بین الملل از مدرسان جامعة المصطفی و یا از مبلغان خارج از کشور بودند.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص راویتگری و تبلیغ در مدارس و حوزه‌های علمیه استان خوزستان با همکاری جبهه فرهنگیی انقلاب اسلامی این استان، بیان داشت: از 8 اسفند به مدت 10 روز در 8 شهر خوزستان، 15 نفر راوی در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های عملیه و محافل شهدا به فعالیت پرداختند.

آبیار خاطرشان کرد: موسسه روایت سیره شهدا از 3 معاونت آموزش، پژوهش و اعزام تشکیل شده است. راویان در این موسسه در 3 محور مبانی و اصول انقلاب اسلامی، تاریخ و معارف دفاع مقدس و فنون و مهارت‌های راویتگری آموزش می‌بینند. همچنین دوره روایتگری مقدماتی در این موسسه یک سال، دوره تکمیلی 2 سال و دوره مربیگری 1 سال است که راویان برای اعزام باید دوره تکمیلی را گذرانده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط حضور در این دوره‌ها و عضویت در موسسه روایت سیره شهدا به چه صورت است، گفت: فرد باید روحانی و سطح 2 حوزه علمیه را گذرانده باشد. در ایام ثبت نام موسسه اقدام به ثبت نام کند و در همایشی که بدین منظور برپا می‌شود شرکت کند. محتوای این همایش و 2 کتاب "از اغاز تا پایان" و "عصر امام خمینی(ره)" منبع آزمون ورودی خواهد بود. پس از قبولی در آزمون کتبی افراد در مصاحبه شرکت می‌کنند. هر سال حدود 800 نفر از این طرح استقبال می‌کنند که پس از برگزاری آزمون کتبی و شفاهی حدود 150 نفر قبول می‌شوند.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام و المسلمین شهید ضابط علمدار راویتگری گفت: از سال 79 که موسسه کار خود را آغاز کرده است تا سال 94 که دوره روحانی شهید مدافع حرم مالامیری برگزار شد، حدود 1300 نفر در دوره‌های روایتگری این موسسه شرکت کرده‌اند که اکنون 300 نفر فعال هستند و در عملیات راهیان نور امسال حدود 190 نفر به روایتگری و تبلیغ پرداختند.

وی گفت: یکی از کارهای موسسه روایت سیره شهدا حمایت از برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان‌ها است. برگزارکنندگان محافل شهدا می‌توانند با ارسال فکس به شماره تماس 37105-025 یا به مراجعه پایگاه اطلاع رسانی موسسه درخواست اعزام راوی و مبلغ را مطرح و پس از 2 روز پاسخ آن را دریافت کنند.

حجت الاسلام آبیار در رابطه با تصویب رشته تخصصی "تبلیغ فرهنگ جهاد" در سطح 3 حوزه علمیه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اساتید راویتگری پررنگ‌تر شدن بحث جهاد در حوزه علمیه بوده است. حجت الاسلام ماندگاری با پیگیری‌های سه ساله که از طریق شورای عالی و شورای گسترش حوزه‌های علمیه داشته و با حمایت آیت الله خاتمی، آیت الله عابدی، آیت الله بوشهری و آیت الله مومن مرکز تخصصی جهاد در حوزه علمیه را راه اندازی کرده و هیات امنا این مرکز نیز مشخص شده‌اند.

وی افزود: اکنون سرفصل‌ها و کتب رشته "تبلیغ فرهنگ جهاد" در حال تدوین است و امید است در ابتدای سال آینده اولین گزینش صورت بگیرد.

دبیر موسسه روایت سیره شهدا در خصوص اعزام راوی به یادمان‌های غرب کشور در ایام صعود به ارتفاعات بازی دراز گفت: امروز(یکشنبه) بعد از ظهر 10 نفر از راویان به استان کرمانشاه اعزام خواهند شد. طی جلساتی که با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه و بسیج دانشجویی این استان داشتیم، مقرر شد این راویان در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب، سنقر و صحنه به روایتگری و تبلیغ بپردازند. سپس این راویان در جمع کاروان 40 نفر روحانیون در صعود به ارتفاعات بازی دراز حضور پیدا می‌کنند. همچنین راویان این موسسه در مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز در کنار ایستگاه‌های صلواتی مستقر خواهند بود. سخنران مراسم امسال نیز حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری رئیس موسسه روایت سیره شهدا است.
ارسال نظرات