این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این دولت به هر دلیلی با آمریکا رودربایستی داشته و قدرت مواجه با او را ندارد، اگر امریکا را مقصر معرفی کند و به او معترض شود برجام و رابطه‎اش با او دچار مشکل می‎شود و ازآنجایی‌که گزینه بهتر و به تعبیری دیوار کوتاه‎تری غیر از دولت قبل وجود ندارد تقصیرها را به گردن دولت قبل می‎اندازند.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۱۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
احمد مقیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره فرافکنی دولت یازدهم در ماجرای غارت 2 میلیارد دلاری اموال ایران توسط آمریکا و مقصر جلوه دادن دولت قبل در این مساله اظهار داشت: این به یک روش در این دولت تبدیل شده که برای سرپوش گذاشتن بر کم‎کاری‎های خود، دولت سابق را مقصر جلوه دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: یک رندی در این خصوص گفته خدا را شکر یک فرد بدی چون رئیس دولت سابق هشت سال در این مملکت رئیس‌جمهور و بعد او یک فرد خوبی چون روحانی رئیس‌جمهور شد که این آدم خوب بتواند بی‎عرضگی‎ها و کم‎کاری‎های خود را گردن آن فرد بیندازد!

مقیمی در توضیح چرایی این مساله که چرا به جای تمرکز دولت بر دزدی امریکا، تقصیر را متوجه دولت قبل می دانند تصریح کرد: این دولت به هر دلیلی با آمریکا رودربایستی داشته و قدرت مواجهه با او را ندارد، اگر امریکا را مقصر معرفی کند و به او معترض شود برجام و رابطه‎اش با او دچار مشکل می‎شود و از آنجایی‌ که گزینه بهتر و به تعبیری دیوار کوتاه‎تری غیر از دولت قبل وجود ندارد تقصیرها را به گردن دولت سابق می‎اندازند.

وی ادامه داد: اگر دولتمردان ما قدری افراد سیاسی و منطقی باشند متوجه می‌شود که مردم این توجیهات آن‌ها را به هیچ‌وجه نمی‎پذیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص این توجیه دولت که دولت قبلی کوتاهی کرده و به اموال مردم ایران دستبرد زده‌شده عنوان کرد:  حتی به فرض صحت این ادعا مگر کوتاهی در دزدی، فقط برای صاحب‌خانه است؟ آیا دزد مقصر نیست و نباید به دزد یک‌کلمه‌ای گفته شود؟
ارسال نظرات