مجری برتر جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران درباره کیفیت کار مجریان یزدی نیز اظهار کرد: مجریان یزدی مجریانی بسیار خوب هستند اما به این مجریان توانا کمتر رسیدگی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۶۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجری برتر جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران در گفتگو با همشهری گفت: ششمین دوره جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران با رقابت تنگاتنگ هنرمندان کشور و به ویژه هنرمندان یزدی برگزار شد که خوشبختانه با سرافرازی هنرمندان یزدی همراه بود.
«مهدی قانع» درباره سختی‌های کار اجرا در شرایطی که لهجه یزدی فاصله زیادی با زبان معیار دارد، اظهار کرد: اجرای صحنه‌ای، بسیار سخت و دشوار است.
وی ادامه داد: استفاده از لهجه یزدی حس خوبی را به تماشاچی القا می‌کند چرا که تماشاچیان یزدی با مجری خودمانی می‌شوند.
این هنرمند می‌گوید: در جشنواره نیز ابتدای امر با لهجه یزدی اجرا کردم اما بعد، برای اینکه جملات و سخنان برای افراد غیریزدی قابل درک باشد، به زبان معیار به اجرا پرداختم.


قانع درباره آیتم‌های مهم در انتخاب مجری برتر گفت: جدا از لهجه، مهم‌ترین مولفه برای موفقیت و درخشش اجرا، حرف و سخن مجری است. در واقع می‌توان گفت که حرف‌های مجری برای جذب مخاطب مهم‌ترین نقش را دارد چرا که به قول معروف «هرسخنی که ازدل برآید لاجرم بر دل نشیند».
این مجری یزدی درباره سختی‌های کار اجرا نیز افزود: اجرا را از دوران تحصیل و در مقطع ابتدایی شروع کردم اما به طور حرفه‌ای 20 سال است که به عنوان مجری فعالیت می‌کنم و در این راه فراز ونشیب‌های بسیاری طی کردم.
وی مهم‌ترین راز موفقیت یک مجری را مردم‌‍‌داری بیان کرد و افزود: اگر یک مجری و یک هنرمند مردم دار باشد درکارش موفق خواهد بود. همچنین لطف و دعای مردم و دعای پدر و مادر باعث شد که همه این سختی‌ها را پشت سر بگذاریم و بعد از20 سال بتوانیم هدیه‌ای رابرای مردم یزد به ارمغان بیاوریم.
قانع درباره کیفیت کار مجریان یزدی نیز اظهار کرد: مجریان یزدی مجریانی بسیار خوب هستند اما به این مجریان توانا کمتر رسیدگی می‌شود.
به گفته وی، مجریان انجمن تخصصی دریزد ندارند و باید این انجمن با همکاری هنرمندان تشکیل شود.
وی همچنین پیشنهاداتی برای ارتقای کار مجریان یزدی ارائه داد و گفت: مهم‌ترین دلیل موفقیت مجریان، مطالعه است. همچنین اجرای موفق فقط این نیست که از دیگران تعریف و تمجید شود بلکه کار مجری امر به معروف و نهی از منکر است.

ارتقای کیفیت اجرا با شرکت در جشنواره
دیگر مجری برتر استان نیز در جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران درباره کیفیت این دوره از مسابقات گفت: هر دوره از این جشنواره با کیفیت برگزار شده است و همه هنرمندان بسیار قوی در این جشنواره‌ها حاضر شدند و بسیار قابل تحسین بودند.
«حسین وکیلی» با بیان اینکه شرکت‌کنندگان تنها برای رقابت در جشنواره حضور نمی‌یابند، افزود: در این جشنواره‌ها دوستان خوبی در بین مجریان قابل و هنرمندان کشوری پیدا کردیم. این آشنایی باعث ارتقای سطح اجرا می‌شود چرا که وقتی مجموعه‌ای از بهترین‌ها برای انتخاب در چنین جشنواره‌هایی حضور می‌‍‌یابند، تبادل اطلاعات نیز بسیار خوب انجام می‌شود.


وی گفت: این جشنواره امسال در 3‌بخش با حضور 60 نفر از شرکت‌کنندگان در بخش اجرا برگزار شد که با درخشش مجریان یزدی همراه بود.
وکیلی درباره سختی‌های اجرای صحنه‌ای نیز اظهار کرد: سال‌ها پیش اجرای صحنه واژه غریبی بود؛ یعنی مجری باید حتما در سیما باشد و فقط به اعلام برنامه کفایت کند اما الان اجرای درست و تخصصی، علم و هنر است. کسانی که این روزها صحنه گردان ماهری هستند، هیچ کدام چندان در سیما کار نکرده‌اند.
وکیلی درباره دلایل موفقیت هنرمندان یزد در این جشنواره ملی نیز گفت: اقدام هیات داوران برای انتخاب موضوع به صورت قرعه، کار را دراین بخش کمی سخت کرد اما در نهایت موفق شدیم که نمرات برتررا کسب و نظر هیات داوران را جلب کنیم.


ارسال نظرات