کارشناس مسائل سیاسی در یزد گفت: سیاست خارجی هوشمندانه یک عملیات چند بعدی است و تنها دل خوش کردن به مذاکرات چیزی جز نمایش ظاهری نیست، بلکه پشتوانه حقیقی سیاست خارجه، قدرت ملی ، حفظ اقتدار معنوی و برخورد واقع گرایانه با واقعیت ها است.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۷۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ دکتر مهدی صادقی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به غارت 2 میلیاردی اموال بلوکه شده ایران توسط آمریکا، اظهار داشت:به جای اینکه آمریکا حسن نیت خود را برای اجرای برجام نشان دهد به اموال ایران دستبرد می زند و این نه تنها برجام را زیر سوال بلکه نشان دهنده ضعف سیاست خارجه می باشد چراکه که احساس می کنند با رویکرد دیپلماسی می توان از طرف مقابل امتیاز گرفت.
وی افزود: سیاست خارجی هوشمندانه یک عملیات چند بعدی است و تنها دل خوش کردن به مذاکرات چیزی جز نمایش ظاهری نیست، بلکه پشتوانه حقیقی سیاست خارجه، قدرت ملی ، حفظ اقتدار معنوی و برخورد واقع گرایانه با واقعیت ها است که در این راستا وزارت امور خارجه باید مسیر مداهنه گرایانه خود را که در عمل به شدت ناکارا نشان داده است اصلاح کند.
دکتر صادقی با بیان اینکهامور خارجه و دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و شهامت با این موضوع برخورد کند، یادآورشد: مسیری که دولت کنونی آمریکا در پیش گرفته است مسیری با صداقت نیست و ضربه خوردن دولت ایران از اوباما و دموکرات های خائن و خبیث به مراتب بدتر از دولت های قبلی و بوش بوده است.
وی در ادامه گفت:آن چیزی که در خصوص برجام اتفاق افتاده است چیزی نیست که ما انتظار داشتیم، به عبارتی در عمل؛ موضوع برجام هیچ امتیاز مثبتی برای کشور نداشته است که بتوانیم به واسطه آن مشکلات کشور را حل کنیم.
صادقی افزود: تنها نکته مثبت برجام این بود که همه بفهمیم قدرتمند شدن بدون حفظ رویکرد انقلابی ممکن نیست که در این راه ایران هزینه های گزافی برای آن پرداخت کرده است.
کارشناس مسائل سیاسیتاکید کرد: آمریکا بارها از قضیه کودتای 28 مرداد تاکنون ثابت کرده است که قابل اعتماد نیست و آنچه که ما در تاریخ روابط ایران و آمریکا می‌بینیم دست‌اندازی این کشور به منافع ملت ایران یا ضایع کردن منافع ملی است.
نویسنده کتاب دپیلماسی تعاملی فرهنگی ابراز کرد: باید همگی متوجه باشیم پیشرفت کردن و رفاه اقتصادی بدون جدیت انقلابی ممکن نیست همانگونه که محال است فردی بدون فعالیت منظم و حرفه ای ورزشی یک قهرمان شود.
صادقی ادامه داد: تاکنون نیز بسیاری از پیشرفت های کشور مدیون تفکر انقلابی است و هرجا انقلابی عمل شده دستاوردهای چشمگیری بدست آمده است.به عنوان مثال نفوذ استراتژیک ما در منطقه و بلکه جهان میلیاردها دلار ارزش دارد و فقط و فقط به دلیل عملکرد انقلابی و حمایت از مستضعفین عالم در سیاست خارجی، از سوی خداوند به ما هبه شده است.
وی در پایان با بیان اینکه آمریکا با ایران تعارض منافع در حوزه استراتژیک دارد خاطر نشان کرد: تجربه عملکرد دولت آمریکا با دوستان خود نشان می دهد که باید با آنها احتیاط برخورد کنیم همانگونه که کشور آلمان که به عنوان یک ابر قدرت اقتصادی شناخته می شود ولی در نهایت از لحاظ سیاسی به نوعی مستعمره محترم آمریکا می باشد.
یزدرسا


ارسال نظرات