معاون اجتماعی دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه آموزشهای پیش از ازدواج در دوران متوسطه انجام شود، گفت: معلمان دانش‌آموزان را با اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند.
کد خبر: ۸۶۶۵۱۷۵
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سیدعلی‌اصغر رفاهی صبح امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه طرح قاضی مدرسه در زمینه آشنایی دانش‌آموزان با حقوق و قانون عملکرد خوبی داشته، اظهار داشت: در تمام مشکلات و آسیبهای اجتماعی، پیشگیری بر درمان و برخورد مقدم بوده و هست.

وی آموزش را یکی از مهمترین لازمه‌های موفقیت در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: آموزش نقش قابل توجهی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید نسبت به آسیبها و جرمها، مجازات جرمها و همچنین اثرات مخربی که بر آنها دارد آشنا شوند، بیان کرد: آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آنها با انواع جرمها، مجازاتها و راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم، می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش آمار جرم در جامعه داشته باشد.

رفاهی ادامه داد: طرح قاضی مدرسه یکی از طرحهایی است که برای آشنایی دانش‌آموزان با این موضوعات در نظر گرفته شده و این طرح در مدارس استان یزد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح، دانش‌آموزان سوالات خود در زمینه‌های مختلف مرتبط با جرم و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین مجازاتهایی که برای جرمها در نظر گرفته شده می‌پرسند و سوالات خود را دریافت می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر این موضوع که باید سوالات مطرح شده توسط دانش‌آموزان به خوبی بررسی علمی دقیق شوند و پاسخ مناسبی به دانش‌آموزان داده شود تاکید کرد.

رفاهی یکی دیگر از اقدامات معاون اجتماعی دادگستری استان یزد را بحث آموزش به زوجهای جوان دانست و گفت: متاسفانه با وجود اینکه نزدیک به 11 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور زندگی می‌کنند، آموزش مناسبی در ارتباط با زندگی مشترک و ارتباط با همسر به آنها داده نمی‌شود و آموزشهای موجود بسیار اندک و ناکافی هستند.

وی با تاکید بر اینکه آموزشهای پیش از ازدواج باید در دوران تحصیل دانش‌آموزان انجام شود، خاطرنشان کرد: با نظر مشاوران آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج برگزار شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تاثیرپذیری دانش‌آموزان از معلمان را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که معملان تنها 5 دقیقه از وقت خود را در رابطه با آسیبهای اجتماعی و خطرات آنها برای دانش‌آموزان صحبت کنند، شاهد تاثیر بسیار خوبی در زمینه کاهش آسیبهای اجتماعی هستیم.

ارسال نظرات