مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از معتکف شدن ۱۱ هزار و ۶۰۰ گیلانی در مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۹۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۲

حجت‌الاسلام جمال یاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با بیان اینکه خداجویان درطی سه روز راز و نیاز با پروردگار و دوری از گناه جان و روح خود را شستشو داده اند، اعتکاف را زمینه تقرب بنده با معبود خویش دانست و اظهارکرد: امسال یکصد مسجد در سراسر استان پذیرای معتکفین بود و ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراسم اعتکاف امسال شرکت که در مساجد استان معتکف شدند.

وی با اشاره به استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف، گفت: امسال حضور جوانان و نوجوانان مثل سال‌های گذشته چشم گیر بود و۷۰ درصد معتکفین را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند و با شرکت در مراسم اعتکاف با دستورات دینی و سبک زندگی اسلامی آشنا شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه آرمان‌ها و ارزش های انقلاب مورد آماج حملات نرم و فرهنگی دشمنان قرار گفته است، ایام اعتکاف فرصتی مغتنم برای جلوگیری از گسترش فرهنگ غرب در کشور است.

حجت‌الاسلام یاری با اشاره به اینکه شهر رشت بیشترین معتکفان را داشت، خاطرنشان کرد: یکصد مبلغ دینی در این ایام جهت ترویج سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از تهاجمات فرهنگی به مساجد استان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ۷۹ درصد اعتکاف کنندگان سال گذشته در مساجد شهری و ۲۱ درصد در مساجد روستایی معتکف شدند، یادآور شد: بیش از ۱۰هزار نفر سال گذشته در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

ارسال نظرات