خبرهای داغ:
برای نخستین بار در کشور

برگزاری مسابقات دستاوردهای علمی دانش‌آموزان مدارس شاهد در فارس

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان فارس گفت: مسابقات دستاوردهای علمی، پژوهشی دانش‌آموزان مدارس شاهد برای نخستین بار در کشور در استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۳۳۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
علیرضا مختاری در جمع خبرنگاران از برگزاری مسابقات دستاوردهای علمی، پژوهشی دانش‌آموزان مدارس شاهد برای نخستین‌بار در کشور در استان فارس خبرداد و اظهار داشت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان فارس افزود: در بخش دختران بیش از 250 دانش‌آموز و در بخش پسران نیز 260 دانش‌آموز با هم به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های دومینو، موشک‌های کاغذی، حباب‌های غول‌آسا، نجات تخم‌مرغ  و طرح‌های ابتکاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: 15 داور کار داوری این مسابقات را برعهده دارند که همگی از داوران کشوری هستند.

مختاری اهداف برگزاری این مسابقات را ایجاد شور و حرارت در بین دانش‌آموزان مدارس شاهد، تقویت روحیه کار جمعی و خلاقیت دانش‌آموزان این مدارس و ارتقای سطح علمی و دانش آنها عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: این برنامه که برای نخستین‌بار در سطح مدارس شاهد کشور در استان فارس در حال انجام است در سال‌های آینده در سطح کشور نیز اجرا شود.

به گفته مختاری در استان فارس بیش از 84 آموزشگاه شاهد در دوره‌های مختلف تحصیلی وجود دارد که بیش از 26 هزار دانش‌آموز درآن مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار