خبرهای داغ:
آن زنی که خود را در دامنه آن قله‏‌ای می‏‌داند که در اوج آن حضرت فاطمه‏ زهرا(علیهاالسّلام) _ بزرگترین زن تاریخ بشر _ قرار دارد، زن ایرانی است.
کد خبر: ۸۶۶۵۴۵۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
رهبر انقلاب درخصوص مقام زن فرمودند: اسلام با کار کردن زنان نه تنها موافق است، بلکه تا آن‏جایی که با شغل اساسی او که مهمترین شغل اوست - یعنی تربیت فرزند و حفظ خانواده - مزاحم نباشد، شاید لازم هم می‏‌داند. اسلام فعالیت اسلامی زنان را با رعایت حجاب و حدود اسلامی تشویق می‏کند.


ایشان افزودند: اگر در کشوری زنان آن کشور بتوانند به آن صفا و معنویت و رُقاء و تعالی فکری برسند، هیچ مشکلی در آن مملکت باقی نمی‌‏ماند.دختر شلوار تنگِ لباس چسبان پوشیده، وقتی سوار یک دوچرخه‏ تشریفاتی هم بشود و در خیابان بیاید، این تبرج است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: زن اسلامی، شخصیتی است که راه و هدف را تشخیص می‏‌دهد و برای آن فداکاری می‏‌کند. زنِ امروز ایران، در صحنه‏ علم و سیاست و هنر و در گونه‏‌گون فعالیت‌های اجتماعی، از گذشته بسی فعالتر و میدان‏دارتر است.

ایشان فرمودند: زنان مسلمان باید در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی، حضرت فاطمه زهرا(سلام‌‏اللَّه‌‏علیها) را الگو قرار داده و پیروان راستین آن حضرت باشند.

زن باید تبرّج - یعنی خودنمایی - نداشته باشد؛ ممنوع است. این، در فرهنگ اسلامی ممنوع است. زن باید خودنمایی نکند. اگر محیط جامعه، محیط خودنمایی زن شد، به کلی همه چیز به هم می‏ریزد و اولین چیزی هم که ضربه می‏‌بیند، امور جدی جامعه است. خانواده، سلامت جوانها و عفاف و عصمت آنها ضربه می‌‏بیند.

رهبر انقلاب افزودند: زن در کشور ما، سرباز خط مقدم انقلاب شد.زن مسلمان باید در راه فرزانگی و علم تلاش کند. زن هم می‌‏تواند به بالاترین مقامات از لحاظ معنوی برسد. شخصیت زن که به برکت انقلاب اسلامی احیاء شد باید با پرهیز از تجمل‏‌گرایی حفظ شود.

ایشان خاطرنشان کردند: صلاح زنان در جامعه، صلاح مردان را به دنبال دارد و در این ارتباط زنان نقش برجسته‏‌ایی را برعهده دارند. ما برای زن ارزش واقعی انسانی قائلیم. نباید زنان به سمت تجمل‏‌گرایی سوق پیدا کنند.نقش زنان در انقلاب و جنگ، یک نقش تعیین‏‌کننده بود.

رهبر انقلاب افزودند: ورزش زنان، کار لازمی است. زنان هم نصف جمعیت کشورند؛ باید ورزش بکنند؛ اما محیط ورزش زنان، بایستی به گونه‏‌ایی باشد که با حدود اسلامی، مطلقاً مساسی پیدا نکند.

این عاطفه‌‏ای که زن و مرد نسبت به هم ابراز می‏‌کنند، به آرامش درونی خانواده کمک می‏‌کند. اینجاست که زن یک نقش اساسی ایفا می‌‏کند. بعضی‌ها خیال می‌‏کنند اگر زنی کارش عبارت از همان کار داخل خانه باشد، این اهانت به زن است؛ نه، این هیچ اهانت نیست؛ بلکه مهمترین کار برای زن، این است که زندگی را سر پا نگه‏دارد.


ارسال نظرات