خبرهای داغ:
وکیل «امید کوکبی»:

«امید کوکبی» این روزها تحت مراقبت پزشکان متخصص قرار دارد

وکیل «امید کوکبی» گفت: من حسب وظیفه اخلاقی و قانونی خودم وظیفه داشتم نهیبی بزنم و جلوی انتشار یک خبر ناصحیح را که به خود من و موکل من مربوط می‌شد، بگیرم.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۱۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خلیلی وکیل امید کوکبی در ارتباط با انتشار تصویر قدیمی امید که در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شده بود، گفت: شغل خبرنگاری شغلی خطیر و حساس است و کوچکترین اشتباه یا قصوری می‌تواند نتایج نامطلوبی را به‌بار بیاورد. نمی‌دانم اولین بار چه کسی و با چه نیتی این اشتباه را مرتکب شد و عکس سه ماه پیش من و موکلم را به عنوان عکس پس از عمل در فضای مجازی منتشرکرد؛ اما عملاً دیدیم  انتشار گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و هر کسی با هر عقیده ای یادداشت یا توضیحی بر آن اضافه کرد. در حالی‌که موضوع دستبند و پابند مدت‌ها پیش با مساعدت قاضی محترم ناظر زندان حل شده بود. من به حسب وظیفه اخلاقی و قانونی خودم وظیفه داشتم نهیبی بزنم و جلوی انتشار یک خبر ناصحیح را که به خود من و موکل من مربوط می‌شد بگیرم تا خدای ناکرده موجب سوء استفاده واقع نشده و باعث سوءتفاهم نزد مقامات قضایی نشود، چرا که این امر ممکن بود به فضای اعتماد بین ما و مسئولین صدمه زده و به ضرر موکل من تمام شود.


وی همچنین در پاسخ به سوالی  در خصوص سخنان اژه ای در نشست خبری، که اتهام امید را «جاسوسی» عنوان کرده بود، بیان داشت: جرم جاسوسی با جرم «ارتباط با دُول متخاصم» تفاوت دارد و مواد قانونی آنها هم متفاوت است، اتهام موکل بنده حسب آنچه در پرونده ذکر شده‌، ارتباط با دول متخاصم موضوع ماده 508 قانون مجازات اسلامی است و این اشتباه است که بعضا اتهام موکل جاسوسی عنوان می‌گردد. در رای شعبه 36 دیوانعالی کشور هم که تصویر آن منتشر شده و طی آن بلندمرتبه‌ترین قضات کشور به بی گناهی موکل و فقد ادله‌ی کافی در انتساب هرگونه جرمی به موکل تصریح و تاکید کرده‌اند هم عنوان اتهامی موکل ارتباط با دول متخاصم ذکر شده است.


وکیل امید کوکبی درباره فراهم آمدن امکانات بهداشتی و درمانی مناسب برای امید و شرایط درمانی برای امید، گفت: فعلا شرایط درمانی ایشان مناسب است و تحت مراقبت پزشکان متخصص قرار دارد و ای کاش از زمانی که ایشان در زندان از درد کلیه‌ها می نالید و سنگ دفع می‌کرد و در ادرار و مدفوعش خون دیده می‌شد و نیاز به خدمات پزشکی فوری و جدی داشت این عنایت صورت می‌گرفت و نمی‌گذاشتند کار به اینجا رسیده و باعث نقص عضو ایشان گردد.


خلیلی در پایان افزود: امید کوکبی هنوز در داخل کشور ما ناشناخته است، اگر آن اندازه که مجامع علمی و دانشمندان دنیا به نبوغ و استعداد خاص این جوان پی برده‌اند، در اینجا هم او را می‌شناختند، شاید این‌گونه و این اندازه با نامهربانی با او رفتار نمی‌کردند، من به بی گناهی موکلم یقین دارم و دلایل فراوانی هم برای اثبات بی گناهی وی دارم که هرگاه فرصتی و گوش شنوایی پیدا کنم بیان می کنم، اما به هر تقدیر امروز او یک محکوم و یک زندانی است و اکنون حرف ما این است که طبق قانون و آئین نامه زندان و رویه جاری زندانها، حقوقی از قبیل حق مرخصی، حق دسترسی به امکانات درمانی مناسب، حق آزادی مشروط، عفو، بویژه حق قانونی توقف و تعویق اجرای حکم و نیز سایر حقوقی که الان همه زندانیان از آن استفاده می‌کنند برای ایشان هم در نظر گرفته شود.  محروم کردن امید از این حقوق قانونی و رایج به دور از انصاف و عدالت است.

 

گفتنی است چندی پیش سعید خلیلی در واکنش به تصویر نه چندان دقیقی که از امید کوکبی در بیمارستان منتشر شده بود،‌ ضمن انتقاد از این رفتار غیر حرفه‌ای در صفحه‌ی شخصی خود نوشت: «انتشار این عکس ...عملی دور از شئونات حقوقی و اخلاقی است.»

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار