خبرهای داغ:
همزمان با هفته سلامت صورت گرفت؛

برگزاری همایش بهداشت روان در لشکر عملیاتی سپاه قم

همزمان با هفته سلامت، همایش بهداشت روان در لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۲۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج قم، همزمان با هفته سلامت، همایش بهداشت روان در لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب(ع) سپاه استان قم برگزار شد.

در این همایش که با حضور کارکنان لشکر عملیاتی در حسینیه سیدالشهداء پادگان امام حسین(ع) برگزار شد، یزدانی از روانپزشکان برجسته استان ضمن تشریح شعار مبارزه با دیابت، شعار هفته سلامت امسال، به مسائل پیرامون این موضوع پرداخت.

وی به ارتباط عصبانیت و عوامل آن با دیابت اشاره کرد و اظهار داشت: از عوامل بروز عصبانیت در افراد افسردگی، استرس و اضطراب است که این عوامل در دیابت و افزایش قند خون نیز تأثیر بسزایی دارد، بنابراین لازم است برای کنترل دیابت، عوامل تشدید قندخون نیز مرتفع گردد.

این روانپزشک راهکارهای عملی کاهش احتمال عصبانیت را بر شمرد و افزود: اینکه افرد عصبانی می‌شوند، یک امر طبیعی است ولی اگر این روند به صورت مداوم و غیرطبیعی باشد، نشان از اختلالات روانی و عصبی در فرد است.

وی ادامه داد: بدن و سیستم عصبی افراد در هنگام عصبانیت در حالت جنگ قرار دارد و متخصصین در این موارد می گویند خروج از محل و مثلاً صد متر پیاده روی و یا حتی ورزش کردن، عصبانیت را کاهش خواهد داد.

یزدانی تمرین ذهنی را یکی دیگر از راه های جلوگیری از بروز عصبانیت دانست و تصریح کرد: فرد بایستی هر روز در حدود ده دقیقه چشمان خود را بسته و به چیزی فکر نکند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار