نویسنده و پژوهشگر توسعه اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
رضا مجیدزاده گفت: در شرایطی که دوباره خودرو خارجی به هر شکل در ایران وارد شود، در چنین شرایطی افزایش قیمت خورو غیر منطقی است.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۸۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

رضا مجید زاده کارشناس ارشد، نویسنده و پژوهشگر توسعه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه شورای رقابت خودرو افزایش قیمت خودرو را در شرایط  رکود بازار در نظر گرفت اظهار داشت: بازار توانایی کشش و گرانی خودرو را ندارد، زمانی بازار کشش و پذیرش قیمت جدید را دارد که مزیتی به خودروی ما اضافه شده باشد.

وی با بیان اینکه قیمتگذاری خودرو بر اساس کیفیت نیست افزود: متاسفانه  در این مدت بهبود کیفیت در خودرو را شاهد نبوده‎ایم؛ اینکه قیمت خودرو تصاعدی بالا برود  در شرایطی که دوباره خودرو خارجی به هر شکل در ایران وارد شود، در چنین شرایطی افزایش قیمت خورو غیر منطقی است.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد:  از یکسو خریدارانی داریم که توان پاسخگویی قیمت بالا را ندارند و از سوی دیگر قیمت و کیفیت از تناسب لازم برخوردار نیست و حرکتی غیر منسجم محسوب می‎شود.

وی در خاتمه افزود: دولت درصدد جلب رضایت خودروسازان است تا بتواند بر متقاضیان بیفزاید لذا عرصه مانور قیمت برای خودروسازان فراوان است نه مردم.

ارسال نظرات