کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با "بسیج":
شیخی با بیان اینکه در تعیین دستمزد کارگران اهمال شده افزود: متاسفانه دولتی ها نمی پذیرند خط فقر بیش از 3میلیون تومان است و همچنان حداقل دستمزد را رقمی قرار داده که سالهاست ادامه داشته است.
کد خبر: ۸۶۶۵۵۸۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه و اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اینکه بسته‌های ضد رکود دولت در 2 سال گذشته مشکلی از کارگران حل نکرده اظهار داشت: پس از برجام گشایش هایی در مراودات پولی و بانکی ایجاد شده که خیلی جزئی است.

وی افزود: اقتصاد در رکود قرار دارد و سرمایه‌گذاری هم کاهش یافته است؛ ضمن اینکه الگوی غلطی که دولت دنبال می کند فضا را برای دلالان و واردکنندگان باز کرده که عملا وضعیت اشتغال را بدتر خواهد کرد.

شیخی گفت: بنابراین دولت نگاهش به تولید داخلی نبوده و گروههایی که از کشورهای دیگر به عنوان سرمایه گذار آمده عمدتا دنبال فتح بازار برای ارسال و صادرات کالاهای مصرفی هستند که عملا  به زیان نیروی کار در کشور منجر می شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه در  تعیین دستمزد کارگران اهمال شده  افزود: متاسفانه دولتی ها  نمی پذیرند خط فقر بیش از 3میلیون تومان است و همچنان حداقل دستمزد را رقمی قرار داده  که سالهاست ادامه داشته است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دولت پشت سرهم به اصناف و دستگاهها مجوز می دهد که افزایش قیمت را بیش از 15و 20 درصد و 30 درصد کنند . الان تعرفه پزشکی در حدود 30 درصد افزایش یافته و کسی جوابگو نیست این دوگانه برخورد کردن چه معنی دارد!

شیخی خاطرنشان کرد: به کارمندان می گویند نرخ تورم 11/3 درصد بوده بنابراین افزایش حقوق کارمندان 10 درصد خواهد بود و کارگران نیز همینطور  ولی به اقشار دیگر اجازه می دهند نرخ قیمت ها را بیش از 15 و 20 درصد بلکه تا 30 درصد هم افزایش دهند این برخورد دوگانه موجب فشار بر قشر ضعیف جامعه می‌شود.

ارسال نظرات