از 8 تا 10 اردیبهشت

صحنه رفتن «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» در نوشهر

«پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» از هشتم تا دهم اردیبهشت‌ماه در نوشهر به صحنه می‌رود.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۰۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷




خبرگزاری بسیج مازندران، کارگردان و بازیگر جوان «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: داستان نمایش‌نامه پیکر زن همچون میدان نبرد در مورد فجایع و پلیدی‌‌هایی که در این جنگ اتفاق افتاده صحبت می‌کند و در آن جنگ کشتار‌ها و تجاوز‌های میان نژادی و ملی‌گرایی متعصبانه روی می‌دهد که بیشترین تاوانش را زنان و کودکان این اقوام پس ‌می‌دهند.

فاطمه زندی افزود: داستان اصلی این نمایش در مورد دو زن به نام‌های «دورا» زنی که در جنگ بالکان مورد تجاوز قرار گرفته و «کِیت» که روانشناس بوده و مسئولیت نگهداری از «دورا» را عهده دارد است.

وی تصریح کرد: «ماتئی ویسنی یک» در این نمایش‌نامه توانسته است چهره‌ زشت و خشن جنگ را به شکلی آشکار نشان دهد و ابعاد گسترده عوارض روحی و روانی جنگ را نیز در نوشته‌های خود به تصویر بکشد.

زندی که علاوه بر کارگردانی به ایفای نقش در این تئاتر نیز می‌پردازد، گفت: «هنگامه کیا» و «نیلوفر پژومان» از دیگر بازیگران این تئاتر و از هنرجویان با استعداد بنده هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

وی درباره عوامل اجرایی این نمایش اظهار کرد: «مریم زندی» مدیر اجرایی، نویشتاسب شفازند» موسیقی، «آرمین سادات» نور، «الهام نوری» گرافیست و «مبینا رویانیان»، «سودا قنبری»، «سارا رستگار»، «عطیه محمدی»، «هانیه محمدی»، «سحر صلاحی»، «آرزو حسن زاده» و «هانیه فتحی» از عوامل اجرایی این کار هستند.

این کارگردان جوان نوشهری درباره فعالیت‌های هنری خود در سال 95 افزود: بازی در نمایش «اولئانا» به کارگردانی میثم زندی ودر اول تابستان یک کار «پرفورمنس» با موضوع زمین اجرا می‌کنیم که بازیگران آن از هنرجویان کارگاه بدن بنده در این چند ماه اخیر بوده و در حال تمرین و آماده‌سازی هستند و البته ایده و طراح فرم‌ها نیز بنده بودم.

نمایش «پیکر زن همچون میدان نبرد در جنگ بوسنی» به سرپرستی میثم زندی و تهیه‌کنندگی مؤسسه فرهنگی هنری نیما و گروه تئاتر مولانا از هشتم تا دهم اردیبهشت ماه رأس ساعت 19 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر به روی صحنه می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار