خبرهای داغ:
با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود:

مراسم بزرگداشت مدافعان حرمی که پیکرشان جا ماند

شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری از شهدای مدافع حرم هستند که در عملیات مستشاری با داعش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۶۶۵۶۳۷
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری از شهدای مدافع حرم هستند که در عملیات مستشاری با داعش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسیدند.

پیکر پاک شهیدان جاویدالاثر الیاس چگینی و ذکریا شیری تاکنون بازنگشته است و مراسم‌هایی برای این دو شهید در شهر اقبالیه و شهرستان بویین‌زهرا روستای امیرآباد برگزار می‌شود.

شهید الیاس چگینی:

شهید مدافع حرم الیاس چگینی از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) قزوین ۳۰ شهریور۱۳۵۳ در روستای امیراباد نو شهرستان بوئین زهرا متولد شد و در چهارم آذر 1394 در جریان عملیات مدافعان حرم قزوین در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در استان حلب سوریه به شهادت رسید و تا کنون اثری از پیکرش بدست نیامده است.

شایان ذکر است: شهید الیاس چگینی دارای دو فرزند به نام های فاطمه 9 ساله و محمد 3 ساله می باشد.

شهید ذکریا شیری:


شهید مدافع حرم ذکریا شیری از پاسداران تیپ 82 سپاه صاحب الامر(عج) قزوین، نهم فروردین ماه سال 1365 در خدابنده‌ زنجان به دنیا آمد و در دفاع از حرم حضرت زینب(س) آذر ماه سال گذشته در استان حلب سوریه به درجه رفیع شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید گرانقدر در منطقه به جا مانده و تاکنون به کشور بازنگشته است.

گفتنی است: از شهید ذکریا شیری، یک دختر 4 ساله و یک پسر 2 ماهه به یادگار مانده است.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مدافع حرم، شهید جاویدالاثر زکریا شیری در اقبالیه‌ قزوین برگزار می‌شود
این مراسم از ساعت 15 تا 17 روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین برگزار خواهد شد.


تاریخ شهادت 4/9/94 فرمانده گروهان گردان سید الشهدا

ارسال نظرات
پر بیننده ها