به مناسبت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و با حضور دکتر صفار هرندی ، همایش افسران جنگ نرم در دانشگاه اردکان برگزار شد .
کد خبر: ۸۶۶۵۶۶۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ در این برنامه ، دکتر محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی با تجلیل از علمای شهرستان اردکان از اردکان به عنوان شهر دیانت و فرهنگ نام برد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن گرامیداشت سالروز واقعه عظیم شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و شهادت شهید منتظرقائم گفت : پنجم اردیبهشت در تاریخ ایران ماندگار شد و در آن روز با تقدیر و تدبیر خداوند قدرت استعمارگر و سلطه گر آمریکا شکسته شد .

وی افزود : ارتش آمریکا به عنوان یک ارتش قدرتمند برای این عملیات تمام برنامه ریزی ها را انجام داده بود اما خداوند اراده کرده بود تا قدرت خودش را به رخ کسانی بکشاند که در برابر خداوند صف آرایی کرده بودند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : این حادثه به عنوان پرچم برافراشته ای است که از یک سو امید دهنده به مظلومان عالم و از سوی دیگر هشدار دهنده به جریان ستم پیشه ای است که ایالات متحده سرآمد آن است .

وی گفت : اگر آمریکائی ها در واقعه طبس موفق می شدند قطعا اقدامات ناکام مانده خود در مهار انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار می دادند .

دکتر صفار هرندی افزود : با مراجعه به تاریخ انقلاب و حوادث پیش آمده به این واقعیت می رسیم که آمریکائی ها در قبال وقوع انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و آن را یک جریان بیزار از استبداد می دانند .

وی از جوانان خواست وقایعی را که در طول دوران انقلاب اسلامی رخ داده است را بشناسند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها گفت : این انقلاب در دوران میان سالی مشغول خلق جوانه است و سایر انقلاب ها نیز برای دفع آفات خود به آن متوسل می شوند .

وی در ادامه با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکائی در خلیج فارس گفت : این اتفاق نیز تمثیلی از مدد سپاهیانی است که دشمن او را نمی بیند .

دکتر صفار هرندی افزود : اکنون در معادلات قدرت ، نام ایران به عنوان یک عنصری که می تواند معادلات را تغییر دهد برده می شود .

وی گفت : باید باور داشته باشیم که ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد و یادمان نرود که این اقتدار را از کجا بدست آورده ایم که اگر به دشمن رو بدهیم سطح توقعات خودش را بالا می برد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد : انقلاب اسلامی بازنشستگی ندارد و همین الان با یارگیری در حال زایش است .

وی گفت : امروز حوزه های نفوذ آمریکا نسبت به گذشته در حال کاهش است و حوزه های نفوذ ملت هایی که آزادی و استقلال آنها اهمیت دارد در حال گسترش است .

دکتر صفار هرندی با اشاره به مذاکرات گفت : خیال می کردند که ورود در این گفتگوهای نزدیک موجب حاصل شدن گشایش هایی خواهد شد ولی این گشایش هایی که انتظار داشتیم حاصل نشد زیرا طرف مقابل فهمیده است که ما به هر قیمتی حاضریم که دستاوردی را بدست آوریم او هم قیمت ها را بالا می برد .

در پایان این همایش به سؤالات دانشجویان پاسخ داده شد .

در ابتدای این برنامه رئیس دانشگاه اردکان ضمن خیرمقدم به دکتر صفار هرندی گزارشی از وضعیت آموزش عالی در دانشگاه اردکان را بیان کرد.

 لازم به ذکر است که همایش افسران جنگ نرم به همت دفتر بسیج دانشجویی شهداء اردکان و با حضور اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی در محل دانشگاه اردکان برگزار شد .


ارسال نظرات