خبرهای داغ:
استاندار كرمانشاه:

بايد مسير تردد زائران اربعين حسيني از طريق مرز خسروي باز شود

استاندار كرمانشاه گفت: بايد مسير تردد زائران اربعين حسيني از طريق مرز خسروي در شهرستان قصرشيرين هرچه زودتر باز شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۰۵
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اسدالله رازاني روز سه شنبه در كارگروه گردشگري استان كه در سرسراي تدبير استانداري كرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: كرمانشاه مسير اصلي عتبات عاليات است اما متاسفانه اين مسير به دليل بسته شدن مرز خسروي در حال انتقال به مرز مهران است.
وي اظهار كرد: اين اتفاق به دليل غفلت مسئولان استان است از اين رو نبايد اجازه داد مسير عتبات تغيير كند.
استاندار كرمانشاه بر رفع مشكلات موجود بر سر تردد زائران از مرز خسروي تاكيد كرد: بايد ببينيم مشكلات در آن سوي مرزها چيست و براي برطرف كردن آن گام برداشت.
رازاني افزود: بايد خود را آماده بازگشايي اين مسير كنيم و شرايط را براي عبور زائران فراهم نمائيم.
وي با بيان اينكه اكنون در مرز مهران سرمايه گذاري هاي بسياري انجام شده است، گفت: ما مي خواهيم فرصت ها از دست ما نرود و سرمايه گذاري ها به كرمانشاه جذب شود.
استاندار كرمانشاه اعلام كرد: علاوه بر خسروي، مرز سومار در شهرستان گيلانغرب نيز براي تردد زائران به عتبات عاليات آماده است اين در حالي است كه سومار مزاياي خسروي را دارد اما معايب مهران در آنجا وجود ندارد.

* مسير گردشگري بيستون طاقبستان به زودي اجرا مي شود
رازاني در ادامه در باره مسير گردشگري بيستون به طاقبستان اظهار داشت: اين پروژه جزء پروژه هاي بزرگ استان است كه بايد انجام شود.
وي با بيان اينكه تلاش خواهيم كرد كه اين طرح هرچه زودتر اجرايي شود گفت: اين پروژه را به عنوان يك كريدور گردشگري دنبال مي كنيم.
با پيگيري هاي مسئولان استان كرمانشاه با ابلاغ نامه اي از سوي وزارت كشور مبني بر بازگشايي مرز خسروي در 28 اسفند 93 به استانداري كرمانشاه اكنون اين مرز رسمي و بين المللي بازگشايي شده است.
مرز رسمي خسروي هفدهم خرداد سال 92 بدنبال وقوع حادثه تروريستي در مسير تردد زائران ايراني در آن سوي مرز كه به شهادت 14 نفر و مجروح شدن 44 زائر ايراني منجر شد بسته شده است.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و 200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت داشته باشد.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت كشور عراق190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
عمليات ساخت پايانه بين المللي مرز خسروي از سال 77 در نقطه صفر مرزي آغاز شد و اين مجموعه در سال 81 با 75 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
قصرشيرين در غرب استان كرمانشاه بيش از 186 كيلومتر مرز مشترك با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني دو مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي (بخش عربي) و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار