خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومي و امور بين الملل ستاد مركزي راهيان نور از استقرار اعضاي طرح خادم خبرنگاران رسانه هاي كشور در قالب گروه جهاد رسانه اي شهيد رهبر در شهرستان سرپل ذهاب براي پوشش خبري صعود 20 هزار نفري بسيجيان به ارتفاعات بازي دراز و يادمان ويژه شهداي اين عمليات خبرداد.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۱۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، احمد رحيمي زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پوشش رسانه اي اين مراسم بزرگ به دليل صعود به ارتفاعات از دشواري هاي خاص خود برخوردار است و به يك عزم جهادي براي انعكاس تجليل از مقام شامخ شهداي بازي دراز نياز دارد.
وي اظهار كرد: به همين دليل اهالي رسانه اي كشور در قالب يك گروه جهادي تحت عنوان جهاد رسانه اي شهيد رهبر از امروز در شهرستان سرپل ذهاب مستقر شده اند و بتدريج تا روز برگزاري يادمان به تعداد آنها نيز افزوده مي شود.
وي بيان كرد: خبرنگاران بيشتر خبرگزاري هاي كشور و البته پايگاه هاي خبري مرتبط با راهيان نور در اين گروه حاضر هستند و به صورت جهادي به ثبت زيباترين لحظات در خانقاه عرفان جنگ يعني بازي دراز مي پردازند.
مسئول روابط عمومي و امور بين الملل ستاد مركزي راهيان نور اضافه كرد كه گروه جهاد رسانه اي شهيد رهبر با حضور در يادمان بازي دراز با ارائه خدماتي مثل مشاوره به خبرنگاران، تهيه و توليد گزارش و عكس و مواردي از اين دست را انجام خواهد داد.
رحيمي زاده گفت: معرفي شهيد رهبر و يادآوري دلاوري‌هاي شهداي رسانه در پوشش خبري مناطق عملياتي از علت اصلي نامگذاري اين طرح ستاد مركزي راهيان نور كشور به نام اين شهيد والامقام محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: بدون ترديد يكي از حركت هاي بزرگ فرهنگي كه امروز در كشور ديده مي شود همين حركت عظيم راهيان نور است و دغدغه ما اين است كه بتوانيم به شكلي مطلوب حقيقت آنچه كه از معنويت و عرفان در اين اردوها وجود دارد به خوبي انعكاس دهيم تا حق مطلب به خوبي ادا شود.
عمليات ظفرمند بازي دراز در ارديبهشت ماه 1360 از سوي رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي ايران با پشتيباني تيزپروازان هوانيروز كرمانشاه كه در راس آنان خلبان شهيد شيرودي حضور داشت انجام شد و در هشت روز عمليات دلاورانه ارتفاعات بازي دراز از چنگال متجاوزان رژيم بعثي خارج و دشمن با تحمل هزاران كشته و صدها اسير و انهدام تانك ها و تجهيزات نظامي مجبور به عقب نشيني شد.
بازي دراز از مناطق و ارتفاعات مهم ميان شهرستان هاي سرپل ذهاب، قصرشيرين و گيلانغرب است كه ارتش متجاوز عراق در ابتداي جنگ تحميلي با تصرف اين ارتفاعات تسلط كاملي بر اين سه شهر غرب استان كرمانشاه داشت و از اين منطقه ويژه براي ديده باني و رصد فعاليت هاي رزمندگان اسلام استفاده مي كرد.
در عمليات بازي دراز 54 دستگاه تانك و نفربر، سه فروند هواپيما، دو فروند بالگرد، دو دستگاه ادوات مهندسي دشمن بعثي منهدم و بيش از دو هزار و 200 نيروي رژيم بعث عراق نيز كشته، زخمي و اسير شدند.
ارسال نظرات