خبرهای داغ:
فردوسی پور گفت:یک رسم در ژاپن هست که هر فاجعه ای رخ می دهد چندین نفر استعفا می دهند اما اینجا فکر کنم انجمن سنگ و کلوخ های اهواز بیاید بیایند به خاطر شکستن سر مردم عذرخواهی کنند!
کد خبر: ۸۶۶۵۷۳۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
به گزارش بسیج؛تاج رئیس سازمان لیگ، بهروان نایب رئیس سازمان لیگ، طالقانی رئیس هیئت فوتبال اهواز، ارزانی فرماندار اهواز، طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان و سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال خوزستان روی خط تلفنی نود آمدند و درباره حوادث اهواز مناظره کردند و هرکدام تقصیر را گردن دیگری انداختند و هیچ کدام زیر بار مسئولیت حوادث نرفتند.(ویدیو)

غلامرضا بهروان رئیس سازمان مسابقات درباره این دیدار و اتفاقات رخ داده، توضیحاتی را عنوان کرد: از ۱۰ روز قبل از آغاز بازی ما التماس و خواهش داشتیم که این بازی در ورزشگاه تختی برگزار نشود و ورزشگاه غدیر میزبان این بازی باشد. ما از هیات فوتبال خواستیم که ورزشگاه را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد. دوستان در هیات فوتبال اهواز می‌گفتند که ما باید از حق میزبانی خودمان استفاده کنیم. متاسفانه در ورزشگاهی که ۱۵ هزار تماشاگر گنجایش داشت، ۳۰ هزار تماشاگر حضور داشت. ما کتبا نوشتیم که بازی منتقل شود اما این اتفاق رخ نداد.

طالقانی رئیس هیئت فوتبال خوزستان گفت: این حق میزبانی استقلال اهواز بود که از میزبانی خود استفاده کند. شورای تامین پذیرفته بود که این میزبانی در ورزشگاه تختی صورت گیرد. سازمان لیگ اگر تحکم می‌کرد به ما، ورزشگاه تغییر پیدا می‌کرد اما چون این کار را نکرد بازی در تختی برگزار شد. برای بازی با استقلال تهران، سازمان تحکم کرد که به خاطر نور کم ورزشگاه تختی بازی در ورزشگاه غدیر انجام شود و این اتفاق هم رخ داد.

 در ادامه ارزانی فرماندار اهواز هم روی خطی تلفنی  ۹۰ آمد و توضیح داد: در ابتدا از تماشاگرانی که در این ورزشگاه تختی آسیب دیدند، عذرخواهی می‌کنم. تمام بازی‌ها در این ورزشگاه برگزار شده است و اگر تعداد تماشاگران به اندازه بود و بلیت‌ها به یک اندازه فروخته می‌شد آیا این اتفاق رخ می‌داد. در جلسه‌ای که داشتیم دوستان اصرار داشتند بازی در این ورزشگاه برگزار شود و ما هم موافقت کردیم. شورای تامین وظیفه‌ای برای برگزاری بازی و تغییر ورزشگاه ندارد و در این باره کوتاهی از طرف شورای تامین صورت نگرفته است.

ارزانی در پاسخ به این که آیا قبول دارید اشتباه کردید گفت: نه اگر تماشاگران را به تعداد ظرفیت ورزشگاه راه می دادند این طور نمی شد.  یک مقدار این مسئله بزرگ نمایی شده و آن طور نبوده که به نمایش درآمد.

ارزانی در پاسخ به این که آیا قبول دارد تعداد ماموران امنیتی خیلی کم بود گفت: خیر قبول ندارم و ماموران به وفور در ورزشگاه حضور داشتند و هرجا را نگاه می کردی مامور دیده می شد.

سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز به جمع گفتگوی تلفنی اضافه شد و گفت: صحنه هایی که نشان دادید دردآور بود و از طرف تمام ملت خوزستان از تمام مردم ایران که این صحنه را دیدند عذرخواهی می کنم. اما آقای یونسیان گزارشگر برنامه تمام مدت بازی کنار من بود و دید چطور آماج سنگ قرار گرفتیم که پخش نشد. اگر تیم ما قبول کرد میزبان این بازی باشد طبق قوانین باید ۱۰ درصد تماشاگر به تیم مهمان داده شود و به همین خاطر ما قبل از بازی نمی خواستیم مسابقه برگزار شود. تمام تماشاگران پرسپولیس بدون بلیت وارد ورزشگاه شدند. یک سوال از آقای بهروان دارم سال آینده اگر نساجی مازندران به لیگ برتر بیاید کدام استادیوم غدیر در استان مازندران وجود دارد که بخواهد پرسپولیس را میزبانی کند؟ ما میزبان بودیم و استادیوم تختی را انتخاب کردیم همان طور که در سال های گذشته در آن بازی برگزار شده.

طرفی مسئول حراست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هم در ادامه روی خط آمد و گفت: شب بازی ساعت ۲۳:۳۰ آقای تاج با من تماس گرفت و گفت که هر تصمیمی شورای تامین بگیرد ما قبول می‌کنیم، من حاضرم تاج روی خط برنامه بیاید و اگر این حرف را تکذیب کردند از سمت خودم استعفا می‌دهم.

بهروان پاسخ داد: بحث ما بحث جان انسان هاست و ما به خاطر حرمت و کرامت انسانی درخواست کردیم  بازی آنجا برگزار نشود. آقای تاج گفت اگر شورای تامین اعلام کرد قبول می کنیم یعنی شورای تامین این اختیار را دارد ورزشگاه را انتخاب کند. دیدید بازی با تاخیر برگزار شد و نمایندگان ما و شورای تامین جلسه اضطراری در ورزشگاه برگزار کردند و تصمیم گرفتیم اگر شرایط فراهم نشد بازی را تعطیل کنیم و فردا بدون تماشاگر در ورزشگاه غدیر برگزار کنیم. فرمانداری گفت ما کنترل می کنیم و مشکلی نیست بازی را برگزار کنید.

در ادامه مهدی تاج رئیس سازمان لیگ هم روی خط تلفنی برنامه آمد و در پاسخ به این که آیا شب بازی با شما تماس گرفته شد گفت: شب بازی من به آقای خبیر معاون سیاسی و امنیتی استان زنگ زده و خواهش کردم که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود. آیین نامه می گوید هرچه که شورای تامین تصویب کرد مکلفیم اجرا کنیم. ما اگر بگو ییم بازی در یک ورزشگاه برگزار شود نیروی انتظامی که تحت امر ما نیست و تحت امر شورای تامین استان است و گفتند ما تصمیم می گیریم بازی این جا برگزار شود. من با آقای طالقانی صحبت کردم با همه صحبت کردم بازی در غدیر برگزار شود و سوای این ها نامه های مکتوب ما موجود است. حداقل این است که بیاییم بپذیریم اشتباه بوده.

عادل فردوسی پور در نهایت گفت شما خودتان همه صحبت را شنیدید و بهتر است یک پایان باز برای این ماجرا بگذاریم. هیئت حقیقت یابی این هفته از وزارت ورزش قرار است برود آنجا بررسی کند و انشاالله نتایج را اعلام می کند. یک رسم در ژاپن هست که هر فاجعه ای رخ می دهد چندین نفر استعفا می دهند اما اینجا فکر کنم انجمن سنگ و کلوخ های اهواز بیاید بیایند به خاطر شکستن سر مردم عذرخواهی کنند!


مسابقه عجیب استقلال اهواز و پرسپولیس با گزارش کامل از حواشی حیرت انگیز و سنگ پرانی های بازی در ورزشگاه تختی (ویدیو)

ارسال نظرات
پر بیننده ها