سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

بر اساس دستورالعمل ابلاغی، متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۴۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: با توجه به واگذاری قائم مقامی اراضی ملی داخل مناطق تحت مدیریت از سوی سازمان جنگل ها و مراتع به سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت از این اراضی در زنجان بر عهده این اداره کل است.

ناصر جعفری افزود: حدود 22 درصد از اراضی استان که نزدیک به 503 هزار هکتار است تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان بوده و هرگونه تخلف اعم از تغییر کاربری زمین و خاکبرداری غیرمجاز، آسیب رساندن به طبیعت، تخریب مراتع، قطع درختان و احداث جاده، بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بر اساس قانون با پدیده زمین خواری در این مناطق برخورد جدی می کند، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، متخلفین پس از دستگیری و تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

جعفری یادآور شد: در گذشته این اداره کل در صورت مواجهه با موارد فوق، ضمن گزارش تخلف صورت گرفته به دستگاه ذیربط، خود نیز از این کار ممانعت می کرد و اکنون نیز انتظار می رود سایر دستگاه های اجرایی استان به ویژه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب و آب منطقه ای، همکاری های لازم را با اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در راستای کنترل مناطق مذکور و جلوگیری از تخریب طبیعت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر استاندار، فرمانداران و مقامات قضایی استان در این خصوص همکاری های خوب و موثری را با این اداره کل دارند که جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات