تشکیل نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری در زنجان تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۷۵۸
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در سال جاری با حضور آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و مهندس انصاری استاندار زنجان تشکیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این جلسه به قداست منزلت و جایگاه معلم در دین اسلام اشاره نمود و گفت: در تکریم مقام معلم همین بس که خداوند خود را معلم بشریت معرفی می کند و پیامبران الهی نیز معلمان انسان ها هستند.

آیت اله خاتمی فرهنگی ترین صنف جامعه را قشر معلمان دانست و افزود: متاسفانه همواره به رفع مسائل رفاهی و سخت افزاری این قشر پرداخته شده و کمتر به ارتقاء منزلت معلمان و ارتقاء جایگاه علمی و آموزشی مدارس توجه شده است.

همچنین استاندار زنجان در این جلسه پس از ارائه گزارش فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز ضمن قدردانی از فعالیتهای مجمع خیرین در جلب مشارکتهای مردمی و احداث واحدهای آموزشی گفت: روحیه مردم در مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که در برخی مناطق، اولیا انگیزه بالایی جهت شرکت در جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس دارند و در برخی از مناطق اینطور نیست.

مهندس انصاری به روحیات مردم مناطق آذری زبان برای شرکت در فعالیتهای اجتماعی خاص اشاره نمود و افزود: در این مناطق با وجود همکاری اولیا در رفع نیازهای مالی مدارس، اغلب اولیا تمایل زیادی برای شرکت در جلسات انجمن های اولیا و مربیان مدارس ندارند.

در ادامه این جلسه مسئول برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز استان از برگزاری همجدهمین جشنواره خیرین در 4 خردادماه سالجاری خبر داد و گفت: با همکاری خیرین مدرسه ساز در استان زنجان تاکنون 110 میلیارد تومان کم مالی برای ساخت 260 مدرسه و سالن ورزشی جمع آوری و هزینه شده است.

غضنفریان سابقه آغاز فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز استان را از سال 1377 با کمک 20 میلیون تومانی بانوی خیر زنجانی عنوان نمود و افزود: هم اکنون نیز فرهنگیان بازنشسته استان 17 میلیون تومان از حقوق ماهیانه خود را بعنوان کمک های ثابت به مجمع اهدا می کنند که موجب تعمیر و تجهیز بیش از 300 مدرسه در استان زنجان شده است و در حال حاضر 16 مدرسه نیمه تمام نیز در دست احداث می باشد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان به اقدامات و فعالیتهای انجام شده در سال گذشته اشاره نمود و خاطرنشان کرد: 7مدرسه با زیربنای 7089 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون تومان در سال 94 توسط مجمع به بهره برداری رسید و کلنگ زنی چندین مدرسه و سالن همایش فرهنگیان استان نیز انجام شد.

گفتنی است، در ادامه این جلسه مواردی همچون اجرای ماده 18 قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در راستای ایجاد، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و نیز گزارشی از برگزاری برنامه های تکریم معلمین در سه سطح استانی، منطقه ای و کشوری ارائه شد و از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات