جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی در سلامت اخلاق جامعه نقش مؤثری را ایفا می کند، گفت: امروز جامعه از بی اخلاقی رنج می برد و این گود زورخانه است که انسانیت و آداب بزرگ منشی را به جامعه می آموزد.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۱۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در جمع جانبازان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در زورخانه امام حسن مجتبی (ع) ، حضور جانبازان را باعث دلگرمی پاسداران و سربازانی که می کوشند در راستای اعتلای انقلاب اسلامی قدم مؤثری بردارند دانست و تصریح کرد:جانبازان سرافراز ما با وجود آسیب جسمی اما از روح مقتدر، ورزیده و باصلابتی برخوردارند که فراگیری این ویژگی ها، تقویت اعتقادات و خصائص اسلامی را به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: حضور در این فضاها بسیار کار ارزشمندی است که فراگیری و القای روحیه بزرگ منشانه را به دنبال دارد، به تعبیر بهتر حضور در این میدان ها افراد را نسبت به آسیب های اخلاقی و اجتماعی مصونیت می بخشد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به ایثارگری ها و دلاوری های جانبازان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت:حقیقتاً رزمندگان و جانبازان ما همواره در صیانت از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی پا در رکاب هستند و در دفاع مقدس برای ولایت بخشی از پیکرشان را تقدیم کردند و کماکان هم با روح بلند خودشان پشتیبان ولایت فقیه هستند.حضور فعالانه این بزرگ مردان باعث فراگیری روحیه شهادت طلبی، دلاورمردی و ایثارگری است.

وی از ورزش پهلوانی به عنوان سازنده توأمان روح و جسم یاد کرد و افزود: ورزش پهلوانی و زورخانه ای مرام پهلوانی و بزرگ منشی را به انسان ها می آموزد؛ چون به بزرگان، سادات و هر نوع قشری به تناوب احترام گذاشته می شود و به واقع آداب فتوت و جوانمردی را یاد می گیریم. به گونه ای که حضور ورزشکاران و پهلوانان زورخانه ای ما در جامعه، کارگشایی و خیر و برکت به دنبال داشته باشد.

سردار عراقی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امروز جامعه ما از بی اخلاقی و عدم احترام متقابل خصوصاً به بزرگترها رنج می برد؛ گود زورخانه ها اخلاق و انسانیت را به انسانها می آموزد و رونق و ترویج این ورزش در جلوگیری از تشدید رذایل بسیار راهگشاست.
ارسال نظرات