جانشین و معاونان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان در نشستی با حضور فرمانده سپاه ناحیه دامغان با امام جمعه این شهرستان دیدار و پیرامون راه‌کارهای اشاعه بیش از پیش این فریضه الهی بحث و تبادل نظر کردند.
کد خبر: ۸۶۶۵۸۲۳
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه این شهرستان در دیدار که در محل دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته خلا قانونی فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر را در بسیاری از موارد با مشکل مواجه می کرد و یا اقیم میگذارد که امیدواریم با توجه به تصویب قوانین جدید حمایتی در مجلس شورای اسلامی، این مشکلات کاهش یابد.

وی با تأکید بر چهار رکن امر به معروف و نهی از منکر شامل عالم به معروف و عالم به منکر بودن، احتمال به تأثیر و عدم ضرر مالی و جانی، آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر را یک ضرورت خواند و افزود: بی اطلاعی در امر اجرای این فریضه ممکن است به جای تآثیرات مثبت در جامعه منجر به دین گریزی برخی افراد شود.

امام جمعه شهرستان دامغان با انتقاد از عدم تخصیص بودجه و امکانات کافی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان، خواستار تغییر این رویه در رویکرد جدید فعالیت این نهاد شد و اضافه کرد: شوراهای امر به معروف باید با حضور هیأت امناء، معتمدان محلی، پایگاه های بسیج و روحانیان در مساجد سطح شهرستان راه اندازی گردد تا زمینه های اجرای تذکر لسانی در جامعه فراهم شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دامغان با بیان اینکه در آینده اخبار خوبی از اشاعه و گسترش فرهنگ امر به معروف در شهرستان را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: حوزه های علمیه فعال و متعدد، تحصیل بیش از هزار طلبه خواهر و برادر، مساجد فعال متعدد، هیأت، مداحان و فعالان فرهنگی پرشور و پرتعداد، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری پرشمار همه و همه نشانگر توانمندی های فرهنگی و معنوی مردم دیندار و ولایتمدار شهرستان دامغان است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عبدوس جانشین و نماینده آیت الله سید محمد شاهچراغی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان نیز در این دیدار اظهار داشت: تعمیق باور امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان فریضه‌ای واجب همچون نماز و روزه از ضروریات جامعه اسلامی است.

وی برنامه‌های این ستاد در حال و آینده را دارای دو هدف غایی عنوان و تصریح کرد: پس از تبیین وجوب اجرای صحیح این فریضه الهی، تشکیل، آموزش و ساماندهی گروه‌های تذکر لسانی و اجرای مشهود آن در فضای جامعه برنامه اصلی این ستاد است.

عبدوس تشکیل گروه‌های تذکر لسانی ویژه ادارات، سازمان‌های قضایی و نظامی و گروه‌های مردمی و اصناف را از راه‌کارهای مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان و ستاد‌های شهرستانی این تشکل اسلامی و انقلابی برشمرد و خاطر‌نشان کرد: گروه‌های 10 نفره تذکر لسانی خواهر و برادر زیر نظر این ستاد، بسیج و شوراهای امر به معروف مساجد که متشکل از روحانیان، اعضاء هیآت امنا و معتمدین محلی خواهد بود فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، در این نشست حکم حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه جدید الانتصاب شهرستان دامغان به عنوان رییس جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان از سوی آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه و رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان به ایشان اعطا شد و سرهنگ محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه دامغان نیز از سوی امام جمعه این شهرستان به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها