ورکشاپ آموزشی نقاشی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به همت انجمن علمی نقاشی دانشجویان هنر دانشکده ادبیات و علوم انسانی، ورکشاپ آموزشی نقاشی با حضور استاد ودود موذن زاده اردبیلی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۵۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر حبیب ابراهیم پور رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه با بیان اینکه خاندان موذن زاده اردبیلی از بنیانگذاران هنر در استان اردبیل هستند، گفت: حضور استاد ودود موذن زاده اردبیلی در این ورکشاپ آموزشی، باعث ارتقای دانش و تجربه دانشجویان خواهد شد.

وی خاندان موذن زاده اردبیلی را میراث معنوی جامعه دانست و افزود: اذان مرحومین داود و رحیم و همچنین سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی شهره ملی و بین المللی دارند.

ابراهیم پور همچنین آثار ودود موذن زاده اردبیلی را باعث کمک به توسعه فرهنگ و هنر جامعه آذری و ایرانی عنوان کرد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه از تلاش برای ایجاد موزه هنر دانشگاه جهت نمایش آثار برگزیده هنری دانشجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته با موزه تاریخ علوم دانشگاه و تصمیم دانشگاه مبنی بر اسقرار موزه تاریخ علوم در سطح شهر، تلاش می شود نگارخانه هنری دانشگاه نیز در کنار موزه تاریخ علوم اردبیل در سطح شهر ایجاد شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری سپموزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های عضو اتحادیه قفقاز در مورخ 16 و 17 خردادماه سالجاری در دانشگاه محقق اردبیلی، از استاد موذن زاده اردبیلی جهت سخنرانی و اجرای موسیقی زنده در این سمپوزیوم دعوت کرد.

استاد ودود موذن زاده اردبیلی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان هنر دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به تکنیک ها و سبک های مختلف هنری، گفت: در هنر و بخصوص نقاشی تکنیک ها و سبک های مختلفی وجود دارد و هر هنرمند و نقاشی به سبک و سلیقه خود اثری ماندگار بجا می گذارد.

وی با بیان اینکه هر هنرمند باید نسبت به بیان آن چیزی که در درون خود است، اقدام کند، افزود: امروزه تکنیک های فردی بسیار مهم بوده و میلیون ها هنرمند در سراسر جهان تکنیک ها و تجربیات خاص خود را دارند.

گفتنی است ودود موذن زاده اردبیلی نقاش، خواننده، نوازنده و پیکرتراش اردبیلی است که شهره جهانی یافته است.

خاطرنشان می شود در پایان این ورکشاپ با اهدای لوح سپاس از زحمات استاد ودود موذن زاده اردبیلی تجلیل شد.

ارسال نظرات