خلخال پیشروی هدف؛ کوثر در تعویق هدف

با اینکه ظرفیت ها و پتانسیل های اقتصادی کوثر از سوی امام جمعه این شهرستان در راستای احیای اقتصاد مقاومتی معرفی شد اما همچنان اقدام کندی از سوی مسئولین و مردم را شاهد هستیم.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۶۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، جابر قربان زاده، معاون فرماندار خلخال  در جلسه كارگروه تخصصي اجراي طرح "ايجاد نوار سبز به طول 90 كيلومتر در حاشيه رودخانه قزل اوزن"اظهار کرد: طرح ايجاد نوار سبز در حاشيه رودخانه قزل اوزن خلخال با هدف توسعه كشاورزي و باغات ميوه، ايجاد اشتغال براي افراد بيكار و زمينه سازي براي جلوگيري از مهاجرت مردم در منطقه گرمسيري اين شهرستان اجرا مي شود.

او گفت: در اجراي اين طرح دست كم 800 هكتار از اراضي مستعد كشاورزي 23 روستاي واقع در حاشيه رودخانه قزل اوزن به طول 90 كيلومتر با استفاده از آب اين رودخانه زير كشت محصولات كشاورزي و باغي زود بازده قرار خواهد گرفت.

قربان زاده اظهار كرد: اراضي كشاورزي روستاهاي كجل، قسجين، شمس آباد و كاوان در ساحل غربي رودخانه و روستاهاي خط پرست، مزرعه، كزج، كبود، اردبيلق، دايوكندي، هشي، كمردرق، چناران، وارزليق، منامن، نمهيل، تويستان، پشگيمان، برندق، سفيداب، سجهرود، كمر و چنارليق در ساحل شرقي رودخانه قزل اوزن از جمله روستاهاي هدف اجراي طرح ايجاد نوار سبز در حاشيه اين رودخانه هستند.

این اقدام مسئولین شهرستان خلخال در حالی بوده و ستودنی است که این شهرستان رودخانه پر آب قزل اوزن را در قسمت شمالی و غربی خود با شهرستان کوثر مشترک است و در ادامه این مطلب بایستی عنوان کرد که کوثر به مراتب دارای ظرفیت های بلقوه در این زمینه است.

اما باید پرسید که آیا اقدامی این چنین (تدارک نوار سبز در حاشیه رودخانه قزل اوزن) از سوی مردم و مسئولین کوثری آغاز و یا به سرانجام رسیده است یا نه؟!

پس از اظهارات امام جمعه شهرستان کوثر در نماز جمعه هفته های پیشین مبنی بر شناسایی نقاط قوت اقتصادی شهرستان کوثر با اتکا بر اقتصاد مقاومتی انتظاری که از مردم بخصوص مسئولین می رفت ضمن اهمیت به منطقه خود و توجه به ظرفیت های اقتصادی شهرستان که قطعاً در امر محرومیت زدایی نقش بسزایی خواهد داشت؛ عمل به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های مرتبط با اقتصاد مقاومتی بود که متاسفانه این امر به کندی از سوی آنها در حال اجرا است.

این در حالی می باشد که روستاهای خلخال در حاشیه رودخانه قزل اوزن از آب این رودخانه بهره مند شده و سه پروژه بزرگ پمپاژ آب كشاورزي از رودخانه قزل اوزن توسط دولت و سه پروژه نيز توسط بخش خصوصي در آن منطقه اجرا شده است که در مقابل این عمل با وجود نقاط مشترک دو شهرستان کوثر و خلخال هیچ اقدامی از مسئولین کوثری انجام نیافته است که قابل تامل می باشد.

ارتقا و کیفیت بخشی در عرصه های صنعتی، کشاورزی، دامداری، باغداری و گردشگری که همه این 5 رکن می تواند در حاشیه رودخانه قزل اوزن برای تک تک جوانان بیکار اشتغال ایجاد کرده و مهاجرت بی رویه را کاهش دهد؛ دغدغه های امام جمعه کوثر بوده است.

یادآور می شویم احیای این 5 رکن در راستای احیای اقتصاد منطقه به شرطی قابل انجام خواهد بود که مردم و مسئولین همت کنند و رودخانه پرآب قزل اوزن بی نتیجه و دور از هیچ اعمالی از منطقه به شهرستانهای دیگر سرازیر نشود.

ارسال نظرات