رئیس اداره آموزش و پرورش مشگین‌شهر:
در 16 و 17 اردیبهشت ماه سال جاری مشگین‌شهر میزبان بزرگترین رویداد فرهنگی خواهد بود و فضای قرآنی در این ایام در شهرستان حاکم خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۹۷۸
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

محمد رسول حسین نژاد رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از مشگین شهر گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری شاهد برگزاری جشنواره ها و برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی در سطح شهرستان خواهیم بود که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به 45 امین جشنواره بین المللی فیلم رشد که از 5 تا 8 اردیبهشت ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: با نزدیک شدن 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم برنامه های ویژه ای در سطح شهرستان خواهد شد.

حسین نژاد با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری بزرگترین رویداد فرهنگی در سطح استان بخصوص در سطح شهرستان مشگین‌شهر خواهیم بود افزود: در سال جاری سی و چهارمین مسابقات قرآن و معارف اسلامی با شعار حداقل نیروی انسانی و حداکثر انضباط مالی در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» به میزبانی شهرستان مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در14 رشته قرآنی و معارف اسلامی برگزار می‌شود که در این راستا بالغ بر 1600 دانش‌آموز برتر مناطق 19 گانه استان به تفکیک دختر و پسر روز 16 و 17 اردیبهشت مصادف با هفته قرآن حضور خواهند داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: همچنبن در این مسابقات 112 داور استانی و چهرهای بنام قرآنی حضور خواهند یافت و در این راستا بیش از 400 نفر به عنوان رابط، راننده، سرپرست و عوامل انتظامی فعال خواهند بود.

وی افزود: یک روز قبل از برگزاری مسابقات ستاد اسکان شهرستان آماده پذیرش دانش‌آموزان از شهرستان‌های دور استان اردبیل از جمله خلخال کوثر و شاهرود و ... می‌باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات در 5 جلسه تخصصی با حضور کارشناسان استان و معاونت آموزش و پرورش استان و همچنین ریاست محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان برگزار می‌شود و این مسابقات همزمان با هفته قرآن می‌باشد و در طول برگزاری این مسابقات و هفته قرآن فضای قرآنی در این شهرستان حاکم خواهد شد.

حسین نژاد خاطر نشان کرد: این مسابقات در مرکز شهرستان و در مدرسه سمیه برگزار می‌شود لذا در طول برگزاری این مسابقات کلیه مدارس اطراف به صورت آماده باش خواهند بود تا در خدمت مهمانان باشند.

وی تاکید کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان مشگین‌شهرمسئولیت مسقیم برگزاری این مسابقات را بر عهده دارد لذا برای هر چه با شکوهتر برگزار شدن این مسابقات از مسئولین شهرستان انتظار می‌رود همکاری های لازم را در این راستا انجام دهند تا میزبان خوبی برای چنین رویداد فرهنگی در شهرستان باشیم.

وی گفت: این مسابقات برای اولین بار و یا شاید برای اخرین بار در دو دهه آینده باشد که در این شهرستان برگزار می‌شود لذا برگزاری باشکوهتر این مسابقات مورد انتظار است و از اصحاب رسانه شهرستان نیز انتظار می‌رود در پوشش گسترده خبری عنایت ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات