مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران گفت: بررسی مناطق آلوده به مواد مخدر استان مازندران اولویت نخست بسیج جامعه پزشکی است و تا پایان تابستان امسال ۱۰ منطقه آلوده به مواد مخدر بررسی خواهند شد.
کد خبر: ۸۶۶۶۰۴۰
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سید نصرالدین قاضی‌زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران درباره برپایی اردوهای جهادی در استان مازنداران گفت: طبق آخرین جلسه ستاد مواد مخدر استان یک سوم برنامه‌ها شامل پیشگیری، کلاس و درمان باید توسط سپاه استان مازندران انجام شود اما متولی اجرای باقی برنامه‌ها بسیج جامعه پزشکی است.


وی در ادامه افزود: هم اکنون ۶۰ منطقه آلوده به مواد مخدر در استان مازندران وجود دارد به شکلی که هر کدام از شهرها چند محله شهرت در استفاده زیاد از مواد مخدر دارند که بسیج جامعه پزشکی مسئولیت پیگیری این امر را بر عهده گرفته است.


رسیدگی به ۱۰ منطقه آلوده به مواد مخدر در شش ماه نخست امسال

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۲ نقطه آلوده از ۱۵۰ نقطه آلوده به مصرف مواد مخدر در کل استان مازندران شناسایی و بررسی شد، بیان کرد: گزارش این موضوع به بسیج جامعه پزشکی سطح استان ارائه شده است اما امسال این مناطق آلوده را تا ۲۰ منطقه افزایش داده‌ایم به شکلی که هم‌ اکنون ۱۰ منطقه را برای شش ماه نخست سال اولویت بندی کرده‌ایم.


وی درباره ویژگی تیم‌های درمانی برای اعزام به مناطق آلوده به مواد مخدر در سطح استان مازندران گفت: هر تیم درمانی شامل ۸ تا ۱۰ نفر هستند و در هر تیم متخصص زنان و زایمان، داخلی، پزشک عمومی فعالیت می‌کنند.


قاضی زاده، ادامه داد: پزشکان زن به معتادان زن خدمات ارائه می‌دهند و پنج نفر نیز مسئولیت تیم پشتیبانی را بر عهده دارند و مقرر شده که از ۲۰ اردیبهشت ماه اجرای برنامه آغاز شود و تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.


آموزش محتوایی حلقه‌‌های صالحین به مسئولان کانون‌ها در سطح استان

وی در ادامه درباره سازمان‌دهی کانون‌های حلقه‌های صالحین در استان مازندران با بیان اینکه سازمان‌دهی کانون‌ها در موضوع حلقه‌های صالحین در حوزه محتوایی از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان مازندران است، ادامه داد: در این باره آموزش مسئولان کانون‌ها در سطح استان به منظور ابلاغ برنامه تقریبا از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت آغاز می‌شود.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان مازندران ادامه داد: آموزش عرضی را نیز برای ارکان‌های کانون‌ها در نظر داریم که تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌شود.


وی تاکید کرد: موضوعات ساختار و سازمان بسیج جامعه پزشکی، ارکان و مجمع در سطح شهرستان و استان مواردی است که باید مطرح شود، همچنین شیوه برخورد با نواحی استانی مطرح است که آن را در قالب یک دستورالعمل به سپاه استان ابلاغ می‌کنیم.


درحال شبکه‌ سازی نیروی انسانی در بسیج جامعه پزشکی استان مازندران هستیم

قاضی‌زاده، با بیان اینکه ما به شکل جدی در حال پیگیری شبکه‌ سازی نیروی انسانی در بسیج جامعه پزشکی استان مازندران هستیم، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات و حوزه‌های تربیت و بصیرتی را در نظر داریم و در حلقه‌های صالحین به دنبال ساماندهی همه افراد هستیم تا آنچه مد نظر سپاه استانی است را اجرایی کنیم و همه این موارد را باید برای برنامه ۵ ساله ششم پیاده سازی کنیم.
ارسال نظرات