رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی :

استان مرکزی تنها استان بدون پیست تارتان در کشور

کد خبر: ۸۶۶۶۰۴۸
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۵
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

مجیدفروتن نیا رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی گفت : مسابقات قهرمانی کشور در استان فارس برگزار می شود و تمرینات تیم استان به در پیست خاکی و تمرینات دیگر استان ها و رقبای تیم استان مرکزی در پیست استاندارد تارتان می باشد که در کیفیت کار ورزشکاران تاثیر بسیار بالایی دارد که ورزشکاری در پیست خاکی تمرین میکند 5 سال بیشتر عمر تمرینی ندارد ولی در پیست تارتان به 15 سال می رسد منظور از عمر تمرین این است که پیست خاکی آسیب ها و مصدومیت های زیادی در ورزشکار ایجاد می کند که درکوردهایی پیست خاکی و پیست تارتان با هم متفاوت می باشد ، به اصطلاح عامیانه دوومیدانی استان با نیزه به جنگ توپ و تانک های استانهای دیگر خواهد رفت.

وی ادامه داد : پیست دوومیدانی مخصوص دوومیدانی کاران نمی باشد بلکه برای تمامی مردم از جوان گرفته تا پیشکسوتان این جامعه و برای تمامی رزشته های ورزشی که وجود دارد و از همه مهم تر خاصیت طبی بودن آن است.

رئیس هیات دوومیدانی استان مرکزی تصریح کرد : گر آماری گرفته شود، 80 % کسانی که در پیست دو ومیدانی تمرین میکنند دونده نیستند و ما میتوانیم از این پیست مانند زمین چمن استفاده لازم داشته باشیم که در تمام ساعات روز در پیست تمرین کنند و ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی می توانند از این پیست استفاده لازم را داشته باشند و من به جرات به عنوان یک کارشناس ورزشی می گوییم که در پیست تارتان در ارتقاء ورزش استان مرکزی به شدت تاثیر مثبتی خواهد داشت و شهرهای اراک ، ساوه ، خمین و شازند از اولویت های اصلی و نیازمند داشتن پیست تارتان در استان می باشند.

فروتن نیا از آخرین وضعیت پیست تارتان در اراک گفت : اواخر سال 94 موضوع پیست تارتان پیگیری می شد که پیمانکار این پروژه مشخص گردید و امسال متوجه آن گردیدیم که پیمانکار پروژه پیست فسق قرار داد نموده است و ما همچنان پیگیر موضوع این پروژه می باشیم که در آخرین نشستی با مدیر کل ورزش و جوانان استان و معاون مالی اداره کل ورزش و جوانان داشته ایم که در چند روز آینده به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور در تهران رفته و امسال به یاری خدا پیست تارتان راه اندازی گردد.

وی در پایان افزود : پیست تارتان برای مردم استان هزینه زیادی نیاز ندارد اگر بوجه یک تیم فوتبال در یک فصلی که هیچگونه صوتی ندارد را به احداث پیست تارتان بدهند یک عمر برای ورزش دوومیدانی و دیگر ورزش ها در استان خواهد بود و برای 20سال نیز کافی می باشد و تنها استانی که در کشور پیست تارتان ندارد استان مرکزی و در استان های کشور مانند : کرمانشاه ، لرستان ، قم ، همدان و . . . صاحب یک یا دو پیست و در حال احداث پیست تارتان دیگری می باشند ولی استان مرکزی همچنان در پیست خاکی تمرین میکند

ارسال نظرات