راوی دفاع مقدس بيان داشت: وزارت امور خارجه ما و تیم هسته ای امروز باید در تمام مراحل مذاکرات، شهدا را مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۶۶۶۰۷۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان رضوي، عليرضا دلبریان در هفتمین همایش بزرگداشت روز بسیج کارگری و یادواره سردار شهید عبدالحسین برونسی و شهدای کارگری استان خراسان رضوی كه شب گذشته به میزبانی شهرستان خلیل آباد برگزار شد، با اشاره به درخواست مذاکرات در زمان جنگ تحمیلی گفت: درخواست مذاکره از همان سالهای ابتدایی جنگ وجود داشت و حتی زمانی که دشمن خاک کشور ما را اشغال کرده بود عده ای درخواست مذاکره را مطرح می کردند.

وي ادامه داد: وزارت امور خارجه ما و تیم هسته ای امروز باید در تمام مراحل مذاکرات، شهدا را مد نظر خود قرار دهند.

وي در بخش ديگر سخنان خود در خصوص شان كارگران گفت: پیامبربزرگ اسلام (ص) به دست کارگران بوسه می زدند و همواره جایگاه ویژه ای برای آنها قائل می شدند و آنها را بسیار تکریم می کردند.

دلبريان تصريح كرد: ایمان آنست که حرف تبدیل به عمل شود و شهدا در جنگ این مطلب را ثابت کردند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از شهید برونسی گفت: در یکی از عملیات ها که شهید برونسی رهبری یک خط را به عهده داشت و خود تنها صاحب یک اسلحه ام. یک بود تیمسار فلاحی که در حال بازدید از منطقه بود با مشاهده شهید برونسی با آن سن بالا و آن هم با یک اسلحه ام. يك رو میکند و میگويد این جا چه کار می کنی پدر جان؟؟؟؟؟ چیزی اگه لازم داری بگو؟شهید در پاسخ، درخواست اسلحه و مهمات مي كند که متاسفانه تیمسار فلاحیان اعلام می کند فعلا قادر به تامین این اقلام نیستیم.

دلبريان ادامه داد: شهید برونسی نیز که انتظار چنین جوابی را داشت گفت: ماشاالله خط ما با اسلحه و مهمات دفاع نمیکنه و ما با همین حداقل امکانات ولی با  تقویت روحیه و بعد معنوی رزمندگان توانسته ایم تا این جا دفاع کنیم.

اين رواي دفاع مقدس ابراز داشت: کارگران ما نیز امروز با همین امکانات موجود نهایت تلاش خود را در جهت رشد و پیشرفت این انقلاب و نظام بنمایند.

وي با ابراز تاسف گفت: بعضی خانواده شهدا در ادامه راه دچار تزلزل شده و در راه ثابت قدم نبودند.یکی از خانواده شهدایی که امروز در راه انقلاب ثابت قدم مانده اند خانواده شهید برونسی است که با روحیه شهید برونسی دهه 60 ثابت قدم ماندند.

دلبريان اظهار داشت: امروز نباید بگذاریم عده ای با تفکر معاویه ای و ابوسفیانی جوانان ما را در داخل مسخره کنند باید به جوانان میدان بدهیم. بیشتر پیشرفت و پیروزی های ما در دوران جنگ مرهون تلاش جوانان بود.

اين رزمنده دفاع مقدس ابراز داشت: امروزه ما باید یک خار باشیم در چشم دشمن .چطور میشود فهمید که ما در نقش خودمان موفقیم؟ بايد ببینیم کاری که ما انجام می دهیم دشمن را شاد می کند یا ناراحت. در امور روز مره لازم نیست نگاه کنیم ببینیم وضعیت کلان ما در اقتصاد چگونه است بلکه اگر ما مثلا در یک بقالی کار می کنیم یک جنس را که به 5 ریال می خریم به 6 ریال بفروشیم و نه بیشتر.

وي در ادامه بيان داشت: شهید شوشتری عامل اتحاد مردم بلوچ منطقه شده بود و در کار خودش نیز به موفقیت های چشمگیری نیز دست پیدا کرده بود به گونه ای که انگلیس این عامل اتحاد در منطقه را عامل تهدید منافع خود در منطقه می دید و در نتیجه نقشه شهادت شهید شوشتری را اجرا کردند.

دلبريان افزود: شهید شوشتری به گونه ای در کار خود موفق شده بود که هنوز کارگردانانی برای تهیه مستند از زندگی شهید شوشتری به منطقه و حتی دورترین روستاهای منطقه می روند با استقبال ویژه مردم مواجه می شوند.

وي در پايان گفت: در زمان حضرت اباعبدالله (ع) اگر در کربلا سرها را از بدن جدا کردند در زمان جنگ نیز ما شاهد بودیم که  شنی تانک های دشمن استخوان بچه های ما را زیر می گرفت و خرد می کرد.امروز هم در سوریه سر جوانان ولایی و شیعه را می برند امروز توکل ما بر خداست موتور موشک های ما و تسلیحات ما معنویت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها