مصباحی مقدم مطرح کرد:

دولت به‌راحتی می‌تواند یارانه ۲۴ میلیون نفر را قطع کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت به راحتی با بانک‌های اطلاعاتی که دارد، می‌تواند سه دهک ثروتمند (۲۴ میلیون نفر) را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.
کد خبر: ۸۶۶۶۰۸۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگویی رادیویی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت کسری قابل توجهی در تامین منابع یارانه ای دارد و همچنین اولویت بخش‌های تولید و ضرورت توسعه اشتغال، مجلس در بررسی بودجه سال جاری تلاش کرد تا مسیر دولت برای ساماندهی پرداخت یارانه نقدی هموارتر شود.

وی افزود: ما در بررسی شاخص‌های حذف یارانه نقدی، به ابعاد عائله خانوار توجه کردیم و خانوارهایی که دارای پنج فرزند یا بیشتر هستند، از این موضوع خارج شدند و از لحاظ درآمدی هم کف درآمد را در نظر گرفتیم که ۳۵ میلیون تومان در سال است.

مصباحی مقدم تصریح کرد: برخی گروه‌ها مانند پزشکان، اساتید دانشگاه ها، قضات و حقوقدانان و همچنین کارمندان دارای این شرایط به راحتی برای دولت قابل تشخیص است و انتظار داریم دولت یازدهم در این زمینه با دقت بیشتر و انگیزه بالاتر وارد شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این سه دهک بالاتر از خط فقر قرار دارند و هرگز افرادی که زیرخط فقر هستند از دریافت یارانه نقدی حذف نمی‌شوند و حتی خیلی از کسانی که در شرایط جدید یارانه نقدی خواهند گرفت، بالای خطر فقر هستند و حتی ثروتمند هم محسوب می‌شوند و ما حداقل‌ها را در این موضوع در نظر گرفته ایم.

وی گفت: دولت حدود ۵۰ تا ۷۰ بانک اطلاعاتی در اختیار دارد و به راحتی می تواند این شاخص‌ها را شناسایی کند و اگر موارد استثنایی هم وجود داشته باشد که نیازی به دریافت یارانه دارد، دولت می‌تواند این موضوع را هم ساماندهی کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار