خبرهای داغ:
مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : عدم تحقق طرح های تفصیلی قبلی به دلیل نبود اهرم های نظارتی مناسب و یا وجود مقررات متناقض و متضاد بوده و ضعف مدیریت طرح های جامع، شیوه تهیه طرحهای جامع را در دوره50 ساله به چالش كشیده است.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۲۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت اله غلامی درنشست هم اندیشی نسل جدید طرح های توسعه شهری که با حضورگروهی از كارشناسان و صاحبنظران شهرسازی و توسعه شهری در اداره کل راه وشهرسازی اصفهان برگزار شد، افزود: نبود منابع مالی، سوءمدیریت ها، تضاد قوانین و مقررات؛ از دلایل عمده عملیاتی نشدن طرح های جامع توسعه شهری است.
غلامی افزود:سوء مدیریت،ضعف مدیریت و ضعف طرح های جامع، شیوه تهیه طرحهای جامع را در دوره50 ساله به چالش كشیده است.
وی وجود مقررات متعدد دستگاه های خدماتی به ویژه آب و برق و گاز كه هم راستا با مدیریت شهری پیش نرفته اند، را دیگر عامل عملیاتی نشدن طرح های جامع در اصفهان خواند و گفت: برای پرداختن به طرح های جامع باید به سمت توسعه پایدار برویم و موضوع غالب آن مباحث زیست محیطی و ظرفیت های موجود شهر اصفهان است.
غلامی اظهار كرد: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان در ایام نوروز مباحث مربوط به آب رودخانه زاینده رود و توسعه پایدار اصفهان مطرح شد.
وی افزود: درراستای همین مسائل، جلسات و بحث های مفصلی با ارگان های مرتبط با آب رودخانه زاینده رود و توسعه پایدار اصفهان برگزار شد و در آن پیشنهادهایی مانند بازگردانی و بازچرخانی آب زاینده رود مطرح شد.
مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بازگردانی آب یك برنامه بلندمدت است، اما بازچرخانی آب یك برنامه كوتاه مدت محسوب می شود و می توان از پساب های موجود برای این موضوع استفاده كرد.
وی افزود: همچنین در این طرح می توان آب موجود را بار دیگر در مسیر رودخانه زاینده رود مورد استفاده قرار داد.
غلامی اضافه كرد:هم اكنون مطالعاتی پیرامون وجود جریان آب درمسیر زاینده رود به صورت نمادین درشهر اصفهان در حال انجام است.
وی خاطرنشان كرد: در حال حاضر طرح جامع توسعه شهری اصفهان مورد تاكید است و دیدگاه های متفاوتی در این مورد وجود دارد.
غلامی با بیان اینکه برای پرداختن به طرح جامع اصفهان چندین دیدگاه وجود دارد، افزود: یكی از این دیدگاه ها مطرح می كند كه باید به سمت توسعه پایدار حركت كنیم كه این توسعه پایدار به سمت و سوی مباحث زیست محیطی به عنوان یك موضوع قالب بازمی گردد.
مدیركل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: دیدگاه دوم در طرح جامع توسعه شهری اصفهان، تهیه طرح های جامع به صورت مساله محور است، به این صورت كه به طرح های اصفهان در وضعیت موجود پرداخته شود.
غلامی اظهار كرد: دیدگاه دیگر در طرح جامع توسعه شهری اصفهان این است كه طرح های ۵۰ سال اخیر و به همان صورت ادامه پیدا كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها