خبرهای داغ:
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي مطرح کرد

فروش فضای شهری برای پرداخت حقوق پرسنل توسط بعضی از شهرداری ها!

معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي گفت: بودجه جاري در بدنه بسياري از شهرداري هاي كشور، كل بودجه را به خود اختصاص مي دهد، اين وضعيت در كلانشهرها كمي بهتر است اما در شهرهاي كوچك وضع بسيار حاد است به گونه ای که شهرداري بعضي از شهرها براي پرداخت حقوق پرسنل خود، مجبور به فروش فضاي شهري مي شوند.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۲۹
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، پيروز حناچي در نشست هم انديشي نسل جديد طرح هاي توسعه شهري اصفهان با بیان اینکه بررسی ها نشان می دهد حدود 76 تا 79 درصد از بودجه شهرداري هاي 10 کلان شهر کشور به طور مستقيم به ساخت و ساز وابسته است، افزود: اين امر به معني تخلف نيست و عوارض ماده صد، صدور پروانه ها و بخش هاي توافقات را شامل مي شود.
وي با اشاره به اینکه بودجه جاري در بدنه بسياري از شهرداري هاي كشور، كل بودجه را به خود اختصاص مي دهد، اظهارکرد: اين وضعيت در كلانشهرها كمي بهتر است اما در شهرهاي كوچك وضع بسيار حاد است به گونه ای که شهرداري بعضي از شهرها براي پرداخت حقوق پرسنل خود، مجبور به فروش فضاي شهري مي شوند.

معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي معتقد است که در شرايط ركود ساخت و ساز، نظام مديريت شهري نيز ناكارآمد مي شود.
وي حل اين مشكل را نيازمند سياستگذاري از بالا و اصلاح ساختار از پايين دانست و تاکید کرد: بايد از منابع محدودي كه در اختيار داريم بدرستي استفاده كنيم.
حناچی با تاکید بر اینکه بايد در برنامه ها و شيوه هاي اداره شهرها تجديدنظر شود، افزود: همه شهرهاي کشور با مشكل محدوديت منابع و وضعيت ناپايدار مواجهند و متأسفانه منابع محدود نیز با اولويت در جاي مناسب هزينه نمي شوند، بنابراین به نظر می رسد تنها راه حل اين مشكل استفاده از خرد جمعي است.
وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از تجربيات ديگران گفت: ما در حال فراهم كردن فضايي براي انتقال تجربيات بويژه در حوزه كلانشهرها هستيم.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي گفت:استان اصفهان با وجود وضعيت خشكسالي، خشكي زاينده رود و آلايندگي هاي محيطي جزو پايدارترين مناطق كشور در طول تاريخ بوده است.
حناچي با بيان اينكه شهر اصفهان به دليل ارزش ها و آثار تاريخي آن همواره در سطح جهانی مطرح بوده است گفت: اگر بخواهيم براي استفاده از تسهيلات اقتصادي، آثار ثبت جهاني را درجه بندي كنيم، اصفهان جزو اولين شهرها قرار دارد.
وي خاطرنشان کرد: ارزش هاي زيادي در اصفهان وجود دارد اما ما آنگونه كه در دنيا به ارزش هاي تاريخي اين شهر اهميت مي دهند، به اين ارزشها واقف نيستيم.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي گفت: تسلط كميت بر كيفيت يكي از مشكلات جدي در شهرهاست كه ريشه هاي مختلفي دارد.
وي با بيان اينكه اين راه ما را به بن بست مي رساند، گفت: تاكيد و توجه صرف به كميت نمي تواند مشكلات ترافيك، آلودگي و كيفيت زندگي شهرها را حل كند.

وي با بيان اينكه در سال هاي گذشته به اين نتيجه رسيديم كه طرح هاي توسعه و عمران شهري را نمي توانيم از بالا به پايين ديكته كنيم، اظهار كرد: طرح ها بايد تبديل به يك خواسته شود و اولويت ها و موانع، فرصت ها و تهديدها مورد توجه قرار بگيرد.

ارسال نظرات