خبرهای داغ:
امام جمعه شهر آبیک گفت: اگر مردم در برابر انجام منکرات در جامعه سکوت کنند، سبب می‌شود افراد خاطی جرأت پیدا کرده و بیشتر تلاش کنند به امیال پلید خود ادامه دهند.
کد خبر: ۸۶۶۶۱۵۵
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی عصر دیروز در نشست صمیمی با مردم شهرک بعثت (مسکن مهر) شهر آبیک در مدرسه شهید بیک‌پور این شهرک اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اصول مهم اسلامی است که انجام آن مانند نماز، حج، روزه و دفاع از ناموس کشور و حیثیت بر همه واجب است.

وی افزود: آحاد جامعه در برابر ارتکاب گناه و منکر در جامعه باید احساس مسئولیت کنند و تذکر لسانی انجام دهند.    

امام جمعه شهر آبیک ادامه داد: اگر مردم در برابر انجام منکرات در جامعه سکوت کنند، سبب می‌شود افراد خاطی جرأت پیدا کرده و بیشتر تلاش کنند به امیال پلید خود ادامه دهند.

موسوی اضافه کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) امر به معروف سه مرحله قلبی، زبانی و عملی است که می‌طلبد انسان به این مراحل توجه ویژه داشته باشد و نباید در برابر منکرات سکوت کند.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله ضعیف امر به معروف و نهی از منکر انسان باید قلباً از گناه و گناهکار متنفر باشند؛ در مرحله قوی امر به معروف و نهی از منکر انسان باید با زبان اقدام کند یعنی امر به واجبات و نهی از منکرات کرده و در مرحله اقوی باید به صورت عملی امر به معروف و نهی از منکر را پیاده کند.

امام جمعه شهر آبیک بیان کرد: فردی که در جامعه از انجام سه مرحله قلبی، زبانی و یدی امر به معروف و نهی از منکر محروم باشد، به فرمایش امام علی (ع) مرده است.

موسوی افزود: به فرمایش امام علی (ع) سه طایفه‌ای که به صورت قلبی، زبانی و عملی امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، افراد زنده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: نباید در جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر دهن‌کجی شود چراکه طبق روایتی از امام علی (ع) بعدها اشرار بر جان، مال، ناموس، حیثیت و زندگی مردم مسلط شده و دعاها مستجاب نمی‌شود.

امام جمعه شهر آبیک تبیین کرد: ماهواره‌ها در کشور از طریق سه مرکز شامل دو مرکز از اسرائیل و یک مرکز از آمریکا هدایت می‌شوند یعنی دشمن داخل خانه شده و دین، ایمان و اعتقادات زنان و مردان جامعه را هدف قرار داده است.

موسوی افزود: دشمن در جنگ سخت نتوانست بر ما پیروز شود به همین دلیل از طریق ابزارآلات جنگ نرم مانند ماهواره وارد میدان شده و درصدد است بنیان خانواده‌ها را از بین ببرد.

وی ادامه داد: دل آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها به حال ملت ما نمی‌سوزد و به فکر منفعت رساندن به ما نیستند، بلکه درصدد هستند آحاد جامعه را در گناه، معصیت و فساد اخلاقی غرق کنند.

امام جمعه شهر آبیک اضافه کرد: خانواده‌ها باید به خود آمده و نسبت به جمع‌آوری ماهواره‌ها اقدام  کنند چراکه دشمنان با ماهواره درصدد گرفتن اعتقادات و انسانیت از افراد جامعه است.

موسوی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان آبیک در قالب ستاد امر به معروف و نهی از منکر شبانه‌روز به فکر مردم هستند و یک لحظه نیز فکرشان برای رفع مشکلات آسوده خاطر نیست.

وی افزود: مسئولان باید با پیگیری مجدانه در راستای رفع مشکلات فرهنگی، امنیتی، اخلاقی مردم شهرک بعثت گام بردارند.

6001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها